اعلام وضعیت نارنجی در استان مرکزی/میزان خسارت تگرگ در دست بررسی است


اعلام وضعیت نارنجی در استان مرکزی/میزان خسارت تگرگ در دست بررسی است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع حجم بالای بارش در اردیبهشت ماه و احتمال وقوع سیلاب، از اعلام وضعیت نارنجی(آمادگی) در سراسر استان خبر داد.

حمید غیاثی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، شاهد بارش باران با حجم بیشتری در چهارشنبه هفته جاری (۱۰ اردیبهشت ماه) خواهیم بود و براین اساس به تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دهیاران و تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران وضعیت هشدار و آماده باش اعلام شده و آمادگی کامل در سراسر استان وجود دارد.

وی افزود: با وجود جاری شدن سیلاب و افزایش تراز آبی سدها و بندهای خاکی استان، اما ان بندها و سدها از فضای خالی برخوردارند و مشکلی نیز در سرریز سدها در ادامه بارش های بهاره وجود نخواهد داشت و تدابیر لازم برای هدایت سیلاب در مسیل ها و رودخانه ها اندیشیده شده است.

غیاثی افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی برای بازدید مستمر و سرکشی از سدها، بندها، رودخانه ها، مسیل ها و ... بعمل آمده است تا چنانچه اتفاقی پیش آمد بتوان در سریعترین زمان ممکن پیشگیری کرد.

او در خصوص میزان خسارت وارده به ابنیه، مسیل ها و رودخانه ها گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص خسارت وارده به تاسیسات زیربنایی، راهها، پل‌ها و تخریب ابنیه دریافت نشده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی همچنین به بارش شدید تگرگ در نقاط مختلف استان بویژه شهرهای خنداب، فراهان، تفرش و ساوه اشاره کرد: هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و تگرگ از سوی ستاد مدیریت بحران به فرمانداران و اعضای ستاد در سراسر استان اعلام شده بود.

وی به وقوع خسارت متاثر از بارش تگرگ در حوزه محصولات باغی و زراعی استان اشاره کرد و افزود: از نخستین ساعات بارش تگرگ کارشناسان مربوطه در شهرهای مختلف در حال بازدید و اعلام دقیق میزان خسارت وارده هم از نظر وسعت و هم از نظر عملکرد در تولید هستند که به نظر می‌رسد ظرف دو روز آینده جمع بندی و اعلام شود.

وی بیان کرد: اطلاعات اولیه حاکی از بروز خسارت به باغات بخش مرکزی شهرستان‌های ساوه و خنداب نظیر درختان گوجه سبز، زردآلو، هلو، انگور، بادام و... و در شهرستان فراهان به حوزه زراعت بویژه محصول جو است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند