رهایی زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از 11 سال حبس


رهایی زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از 11 سال حبس

اهواز - ایرنا - دادیار اجرای احکام دادگستری خوزستان گفت: یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز ، پس از 11سال حبس، با تلاش و پیگیری مدیریت زندان و مددکاران و مرجع قضایی، از قصاص پای چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی خوزستان، محمد کمال زاده توضیح داد: در نشستی که با حضور مدیر زندان سپیدار اهواز و نماینده دادستان با ولی دم برگزار شد موفق به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم.
وی افزود : فرهنگ ایثار و گذشت و رافت اسلامی یکی از بارزترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکارناپذیر است که در کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم از جرم هم نمود داشته و یک ارزش محسوب می‌شود.
کمال زاده ادامه داد: قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی ، معامله با خداست و به طور قطع این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ما است.
محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدام‌های خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.
وی در توضیحاتی پیرامون محکوم علیه (محمد م) که از سال ۱۳۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می‌برد افزود: با تلاش‌ جمعی ، رضایت خانواده‌ مقتول در آخرین لحظات اجرای حکم به دست آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج