مرکز تعویض پلاک قم، باز یا بسته؟


مرکز تعویض پلاک قم، باز یا بسته؟

قم-ایرنا- باوجود انتشار اخباری نسبت به بازگشایی مجدد مرکز تعویض پلاک قم با رعایت ضوابط بهداشتی و مراجعه مردم اما این مرکز همچنان تعطیل بوده و پاسخگویی شهروندان نیست.

به‌رغم اینکه از چند روز گذشته ازسرگیری مجدد فعالیت مرکز تعویض پلاک قم از روز شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه خبر داده شد اما این مرکز امروز نیز تعطیل بود و فعالیت‌های خود را از سر نگرفته است.

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا روز شنبه از این مرکز نشان از این داشت که باوجود مراجعه پی‌درپی شهروندان قمی برای انجام امور اداری اما عملا هیچ فرد یا مسوولی که اطلاعات جامع و دقیقی از زمان آغاز به کار آن در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار بدهد، وجود ندارد.

تعطیلی مرکز پلاک قم همزمان با روند فزاینده ابتلا به کرونا در قم در روزهای پایانی سال قبل کلید خورد و به نظر می‌رسد در بازگشایی مجدد آن و پیش‌بینی مراجعه شهروندان قمی برای انجام امور بی‌شمار عقب‌افتاده باید تدابیر درستی برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی اندیشیده شود.

چالش پایان وکالت‌نامه و تعطیلی مراکز تعویض پلاک قم

یکی از شهروندان قمی در این رابطه به ایرنا، گفت: تاریخ وکالت خودروی من امروز به پایان می‌رسد و مجبور هستم برای به‌روز کردن وکالت‌نامه جدید یک‌میلیون تومان دیگر هزینه بپردازم درحالی‌که همه‌جا خبر ازسرگیری فعالیت‌های مرکز تعویض پلاک قم از صبح امروز داده‌شده بود.

او ادامه داد: مرکز تعویض پلاک قم نزدیک ۵۰ روز است که به دلیل پیشگیری از کرونا تعطیل است که به دلیل ازدحام در این مکان تصمیم درستی بود اما این خلاف عدالت و انصاف است که از شهروندانی که به‌ناچار زمان به‌روزرسانی وکالت آن‌ها با تعطیلی مرکز به تعویق افتاده، هزینه مجدد گرفته شود.

شهروند دیگری نیز به ما گفت: می‌خواهم پلاک خودروی شخصی‌ام را عوض کنم اما تاریخ وکالت من نیز عملا در طول زمان تعطیلی این مرکز به پایان رسیده و ناچار هستم که به یکی از شهرستان‌های درگیر با کرونا مسافرت کنم و هزینه سنگینی را در آن شهر به محضر پرداخت کنم.

وی اضافه کرد: ما از مسوولان راهنمایی و رانندگی قم انتظار داریم در وضعیتی که زیرساخت‌های غیرحضوری تعویض پلاک در قم فراهم نیست و تعطیلی این مرکز هم به دلیل مسائل پیشگیرانه بوده با رعایت اصول و موازین اخلاقی و از روی عدالت با افراد زیادی که مشکلی مانند من دارند رفتار کنند.

گفتنی است مرکز تعویض پلاک قم همزمان با شیوع موج اول کرونا یکی از مراکز پرتردد و پرتجمع استان بود که پس از تذکر و انتقادات مستند بسیاری از دلسوزان عرصه نظام سلامت و رسانه‌های رسمی قم به‌ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی از تاریخ ۲۱ اسفندماه سال گذشته به وضعیت تعطیل درآمده است.

تلاش خبرنگار ما برای کسب اطلاع از مسوولان مربوطه تا زمان انتشار خبر به جایی نرسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان