برای تحقق ظهور باید ضرورت وجود منجی را درک کنیم


برای تحقق ظهور باید ضرورت وجود منجی را درک کنیم

حجت الاسلام کلباسی با تأکید بر این که برای تحقق ظهور باید ضرورت وجود منجی را درک کنیم، گفت: مقدمه هر حرکتی بحث معرفت است و ما بدون معرفت نمی توانیم برای دوران ظهور آماده شویم.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با بیان این که مقدمه هر حرکتی بحث معرفت است، گفت: این مسأله در تمام امور زندگی اعم از خیر و شر جریان دارد، به عنوان مثال اگر بدانیم که در مورد بیماری کرونا چه خطری فرد و جامعه را تهدید می‌کند آن وقت مقدمه می‌شود برای این که برخی تمهیدات را برای آن که مبتلا نشویم انجام بدهیم.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم افزود: کسی که هیچ اطلاعی از این بیماری ندارد، یعنی صرفا یک اسمی شنیده و معرفتی ندارد که این ویروس چه می‌کند و چه اثری دارد طبیعتا در مقابل آن عکس العملی نخواهد داشت، همینطور بدون معرفت امام زمان(عج) اصلا این که چه ضرورتی دارد امام عصر(عج) را بناسیم، انتظار و حرکت میسر نیست.

وی با بیان این که باید جهان و آن چه که در آن از ظلم و ستم های مختلف و حوادث جاری اتفاق می افتد را بشناسیم، گفت: اگر درک کنیم که امروز در زمین روابط ظالمانه و ظلم های زیادی رایج شده است و از آن طرف بدانیم این ظلم ها و مشکلات از کجا است، آن وقت پی می بریم که امام زمان(عج) تنها راه نجات است.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی تصریح کرد: باید به این نقطه برسیم که درک کنیم منجی الهی باید بیاید و به داد مردم برسد والا این بشر هرکاری که انجام بدهد عاقبت در چنبره هواها و منافع، دیگران را قربانی می‌کند.

وی ابراز داشت: بسیاری از قدرت هایی که امروز در دنیا به عنوان نظام های اجحاف و زور مطرح هستند روزی به عنوان نجات بخش و نقطه امید مطرح بودند ولی طبق آیه قرآن «ان الانسان لیطغی» یعنی وقتی به قدرتی دست پیدا کند، طغیان گر می‌شود، بنابراین تا به وضعیت جهان و لزوم آمدن منجی، بصیرت و معرفت پیدا نکنیم نمی توانیم اهمیت دوران ظهور را درک کنیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم شناخت اهداف و عوامل ظهور امام زمان(عج) یادآور شد: تا احساس نکنیم که صلاح این جهان و زندگی دنیا و صلاح انسان چیست و نظام های موجود در جهان چه با بشر می‌کنند و چه بلایی بر سر بشریت آورده اند به ضرورت ظهور امام زمان(عج) پی نخواهیم برد و معرفت حاصل مطالعه تفکر و اندیشه و بحث و گفت‌وگو است.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403