عملکرد دولت در مبارزه با کرونا قابل قبول بود


عملکرد دولت در مبارزه با کرونا قابل قبول بود

یک عضو فراکسیون مجلس دهم گفت: اگرچه آغاز به کار اصناف با توجه به اینکه هنوز ویروس کرونا از بین نرفته جای نگرانی دارد، اما اگر می‎توانستیم برای مدت دو هفته دیگر در خانه بمانیم قطعا بهتر بود، اما مشکلات اقتصادی، بیکاری و وضعیت تولید مانع شده است.

حمید گرمابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود اینکه در اجرای طرح خانه‌نشینی تعطیلات عید از همان ابتدا باید جدی‎تر و سخت‎گیرانه‌تر عمل می‌شد اما این گونه نبود، اگر در فروردین‎ماه این طرح به درستی اجرا می‎شد وضعیت بهتر بود، اما دولت با توجه به وضعیت اقتصادی و بیکاری تصمیم بر آغاز فعالیت با اجرای طرح فاصله‎گذاری اجتماعی که تبعاتی هم دارد گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از سه دهک جامعه را اقشار آسیب پذیر تشکیل می‎دهند، دولت باید بتواند در مدتی که در خانه هستند برخی نیازها را تامین کند، شاید دولت می‎توانست با افزایش مبلغ وام یک میلیون تومانی تاحدودی مشکلات مادی قشر آسیب پذیر را جبران کند.

گرمابی ادامه داد: هرچند این اتفاقات و شیوع ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی بوده اما دولت می‎توانست طرح‎های پیشگیرانه را زودتر و سخت گیرانه‌تر آغاز کند تا تلفات انسانی کمتر باشد، در بحث مبارزه با کرونا می‌توان به دولت نه نمره عالی اما قابل قبول را داد.

نماینده شهرستان‎های نیشابور و فیروز تصریح کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری برای مردم به وجود آورد و صدمه جدی به تولید، صنعت و اصناف وارد نمود اما آنگونه که به نظر می‎رسد کمک بیش از این در توان دولت نیست.

وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‎هایی که داریم عملکرد دولت را در بخش اقتصادی قابل قبول می‎دانم، البته کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

گرمابی با بیان پیشنهادی برای بهبود روند اقتصادی کشور گفت: باید از هم اکنون برای بعد از کرونا آماده بود و سعی کرد برای ادامه سال خسارت‎های وارده را جبران کنیم، اگرچه بانک جهانی نرخ رشد سه درصد مثبت را پیش بینی کرده بود ولی اکنون برای کل دنیا این رقم سه درصد منفی شده که باید با برنامه‎ریزی و تلاش بیشتر آن را جبران کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403