هجمه اصولگرایان توئیتر به لایو ایسنتاگرامی آقامیری


هجمه اصولگرایان توئیتر به لایو ایسنتاگرامی آقامیری

لایو اینستاگرامی حسن آقامیری با احلام (خواننده زن خارج از کشور)باعث واکنش شدید کاربران اصولگرا شد. این کاربران معتقدند که آقامیری با این اقدام، شان روحانیت را زیر سوال برده است.

هجمه اصولگرایان توئیتر به لایو ایسنتاگرامی آقامیری

علاوه بر انتقاد حداکثری که نسبت به اقدام آقامیری در توئیتر وجود دارد، حمایت از او نیز در میان توئیت‌ها دیده می‌شود. بررسی‌های حاصل از داده‌کاوی بر روی توئیت‌های با حداقل ۱۰۰ لای از میان ۵ هزار و ۴۵۰ توئیت نشان می‌دهد که انتقاد از حسن آقامیری به خاطر لایو اینستاگرامی‌اش با احلام (خواننده) مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با کلیدواژه‌ آقامیری منتشر شده است.

نتایج داده‌کاوی

۷۶ درصد لایک‌ها به توئیت‌هایی اختصاص داشته است که در آن از لایو اینستاگرامی آقامیری با احلام انتقاد شده است. این توئیت‌ها که بیش از ۴۷هزار لایک دریافت کرده عمدتا از جانب کاربران اصولگرا بوده؛ هرچند کاربران دیگری با گرایش‌های سیاسی مختلف نیز اقدام به انتشار توئیت‌های انتقادی کردند. کاربری در این راستا نوشته است:

تحلیل کردن حسن آقامیری سخت نیست. "شهوت دیده شدن" هرکس را ممکن است به روزی برساند که با یک خواننده زن گفتگوی زنده بگذارد، برایش آواز بخواند و وقتی او ادامه نمیدهد، آن به اصطلاح آخوند بگوید ادامه بده! منتظر کارهای عجیب ترش باشید، این ابتدای شهوت دیده شدن است، انتهایش را خدا میداند

از سوی دیگر اما، تنها ۱۱ درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به آقامیری در دفاع از او بوده است که این توئیت‌ها سر جمع حدود ۷هزار لایک دریافت کرده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

واقعا آنقدر پاک دامنید که آواز شنیدن #حسن_آقامیری آشفتتون میکنه؟ شما گناهان بزرگِ بسیار از ارباب قدرت ندیدید و سکوت کردید؟ حتی یک سخنرانی آقامیری رو هم گوش نکردم ولی بد نمیکنه که گاهی آب درخوابگه میریزه

۴ درصد لایک ها مربوط به بی اهمیت دانستن مسئله لایو حسن آقامیری است. کاربران لایک‌کننده این توئیت‌ها معتقدند که مسائل مهمتری در جامعه وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود و موضوع لایو اینستاگرامی اهمیت چندانی ندارد. کاربری در این راستا نوشته است:

عزیزان دغدغه‌مند و تحلیل‌گر مسایل فلان، باور بفرمایید لایو آقامیری و احلام یا تتلو و ندایاسی و سایر مسائلی از این دست، کمترین اهمیتی برای پیگیری و بررسی نداره. الکی با قلم های زیباتون، یادداشتهای تحلیلی خفن از توش در نیارید

۲درصد لایک ها نیز مربوط به مطالب طنز منتشر شده در این راستا است.

داده کاوی توئیت‌های مربوط به لایو حسین آقامیری نشان می‌دهد که فضای عمومی توئیتر بر علیه آقامیری بوده است و لایو اینستاگرامی وی حمایت توئیتری‌ها را به دنبال نداشته است. هرچند که در این موضوع، عمدتا فعالان توئیتری وابسته به اصولگرایان فعال بودند و نیروهای منتقد، اصلاح‌طلب یا برانداز، به نسبت کمتر در مورد آقامیری توئیت زده‌اند و چه بسا اگر آن‌ها نیز بیشتر در این رابطه واکنش نشان می‌دادند، نتایج تغییر معناداری می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری