اسدی: 70 میلیون از پرسپولیس طلبکارم، 115 میلیون مالیات دادم


محمد قراگزلو/محمد قراگزلو/ابراهیم اسدی یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس در گفت و ‌گو با ایران ورزشی از مشکلات مالی‌اش با باشگاه بعد از 12 سال جدایی از این تیم می‌گوید. حرف‌های هافبکی که نقش بسزایی در به دست آمدن اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر داشت، شنیدنی‌ است.


با شرایط ایجاد شده به خاطر کرونا برخی می‌گویند ادامه لیگ برتر نباید برگزار شود و قهرمان و سقوط کننده‌ها مشخص نشود اما برخی دیگر مثل پرسپولیسی‌ها می‌گویند لیگ برگزار شود. نظر شما چیست؟
- خب اینکه خیلی منطقی می‌شود. اگر لیگ برگزار نشود شرایط تیم‌های صعود کرده از لیگ‌های پایین‌تر چه می‌شود؟ متأسفانه شرایط ویروس کرونا در همه دنیا خطرناک شده اما همه باید صبر کنیم و یک مقدار با مراعات شرایط بهداشتی شاید درست‌تر باشد که مسابقات برگزار شود.


گفته می‌شود در پایان همین فصل برخی از بازیکنان شاخص پرسپولیس از این تیم جدا می‌شوند در حالی که پرسپولیس به خاطر حفظ نفرات اصلی‌اش در این چند فصل موفق بوده.
- بله یکی از دلایل اصلی موفقیت همین بوده اما به خاطر داشته باشید تیم‌های بزرگ در دنیا مثل رئال و بارسا پایه و اساس درستی دارند. طبیعی است بعد از 5-4 سال در اوج بودن، بازیکنان دیگر اشباع شده باشند و دوست دارند با شرایط خوب جدا شوند اما حفظ ستون تیم می‌تواند یکی از دلایل موفقیت باشد.


با این شرایط مدیریتی، بدهی‌ها و پرونده‌های حقوقی امیدی هست که باشگاه دنبال برنامه‌ای برای حفظ ستاره‌هایش باشد؟
- من چندماه پیش در صفحه خودم نوشتم همان سال 84-83 و بعد از رفتن آقای غمخوار وقتی آقای انصاری‌فرد آمد باشگاه مشکلات مالی داشت تا اینکه سال 87 آقای حبیب کاشانی آمد. امسال هم همین موضوع پیش آمد و آقای انصاری‌فرد به هر دلیلی که من نمی‌دانم استعفا کردند. ایشان گفتند با هیأت مدیره مشکل داشتند و بهانه آوردند. متأسفانه مشکلات مالی همیشه گریبانگیر دو باشگاه بزرگ‌مان بوده و تا خصوصی نشوند همین شرایط وجود دارد.


امسال می‌گویند بشدت دنبال خصوصی کردن این دو باشگاه هستند.

-معمولاً وزارت ورزش آخر هر فصل این مسأله را مطرح می‌کند. سال‌هاست که این را می‌گویند اما فکر نکنم بتوانند خصوصی‌اش کنند.


با توجه به شرایط فعلی هیأت مدیره بحث انتخاب مدیرعامل جدید هم مطرح است اما گزینه‌ای ظاهراً وجود ندارد. پیش‌بینی‌تان از این شرایط چیست؟
- من یک بار در برنامه فرمول یک علی ضیا گفتم مدیرعامل خوب کسی است که در کنار خودش یک اسپانسر مالی خوب داشته باشد تا بازیکنان دغدغه مالی نداشته باشند.

آقای انصاری‌فرد هم وقتی آمد قراردادی بست که گفت طی سه سال 150 میلیارد تومان نصیب پرسپولیس می‌شود.
- خب از آقای انصاری فرد بپرسید در این 6 ماهی که بود چه کار کرد. آمدند مهرداد میناوند را انداختند جلو گفتند عدد 6 را بفرستید و بعد اپلیکیشن را نصب کنید. آنهایی که آن زمان اینها را می‌گفتند الان باید بیایند جواب بدهند. الان که اوضاع وخیم شده این افراد باید پای عمل‌شان بایستند .


ظاهراً دل پرخونی از این شرایط دارید؟
- ببینید من از سال 87 که برای پرسپولیس بازی می‌کردم و همین آقای انصاری‌فرد مدیرعامل بود 70 میلیون طلب دارم اما الان 115 میلیون مالیات داده‌ام.


یعنی مالیات قراردادهای آن زمان‌تان؟
- بله، رفتم باشگاه و دیدم فقط 500 هزار تومان فیش واریزی بابت مالیاتم وجود داشت. بعد از این همه سال با آقای گرشاسبی جلسه داشتم و ایشان حساب کرد مالیات 70 میلیون چقدر می‌شود. به ایشان گفتم من شکایت نمی‌کنم یا 70 میلیونم را بدهید یا مالیاتم را درست کنید اما پولی نگرفتم و به خاطر توقیف ماشین‌ها و خانه‌هایم 115 میلیون پرداخت کردم. به ازای 90 ماه، مالیات دادم و یک ریال هم تخفیف ندادند. بیست بار با آقای انصاری فرد تماس گرفتم که هر روز یک چیزی می‌گفت و من را می‌پیچاند. واقعاً با من بد تا کرد همانطور که با کالدرون و برخی بازیکنان مثل سروش رفیعی بد برخورد کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها