6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت


6 واحد تولیدی قاینات به اقلام بهداشتی اختصاص یافت

بیرجند - ایرنا - سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات گفت: با آغاز شیوع کرونا در کشور و استان 6 واحد فناور این شهرستان فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات بهداشتی مقابله با این بیماری جهت‌دهی کردند.

سهیل وثوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تولید دستکش یکبار مصرف، الکل، شیلد صورت، فروشگاه اینترنتی، آموزش مجازی و اپلیکیشن حقوق قضا است.

وی ادامه داد: یکی از واحدهای فناور شهرستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف تولید و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات اظهار داشت: همچنین یکی از واحدهای فناور شهرستان برای نخستین بار در زمینه تولید الکل ورود کرده و روزانه قادر به تولید ۸۰۰ لیتر الکل است.

وی اضافه کرد: این شرکت فناور برای دریافت مجوز بسته‌بندی اقدام کرد اما معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این زمینه مجوز صادر نکرد لذا محصولات تولیدی تنها باید در اختیار شرکت‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده قرار بگیرد.

وثوقی به فروشگاه اینترنتی شهرستان قاینات اشاره کرد و گفت: این فروشگاه فعالیت خود را از یکسال و نیم قبل به عنوان نخستین فروشگاه اینترنتی استان خراسان جنوبی آغاز کرده بود اما با شیوع بیماری کرونا حجم سفارش و فروش آن ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: یکی از واحدهای فناور شهرستان در زمینه آموزش آنلاین به ویژه در زمینه کسب و کارها فعال است که از طریق تولید محتوا، خدمات مورد نیاز خود را در اختیار هم استانی‌ها قرار می‌دهد تا در شرایط کنونی کسب و آنها دچار آسیب یا تضرر نشود.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات با اشاره به تولید ۵۰۰ شیلد صورت در شهرستان گفت: این واحد ظرفیت روزانه ۲۰۰ شیلد را دارد که تاکنون محصول تولیدی را در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و سایر قرار داده است.

وی به تولید ماده ضدعفونی دست و سطوح در شهرستان قاینات اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا یک شرکت خط تولید خود را به تولید محلول ضدعفونی کننده اختصاص داده است.

وثوقی ادامه داد: همچنین یکی از شرکت‌هایی که در حوزه گیاهان دارویی فعال بود محلولی برای ضدعفونی دست و سطوح تولید کرده که مورد تایید قرار گرفته است اما هنوز مجوز کتبی از معاونت غذا و دارو را دریافت نکرده است.

وی از طراحی اپلیکیشن حقوق قضا در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: یکی از واحدهای فناور شهرستان این اپلیکیشن را با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و رفع نیازهای حقوقی طراحی کرده است.

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور قاینات ادامه داد: سرویس‌های متعددی از جمله ابلاغیه‌های الکترونیکی، عریضه، قرارداد، مشاوره، دریافت ابلاغیه، مشکلات حقوقی و سایر در این برنامه بارگذاری شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۵ واحد فناور در شهرستان قاینات فعال است که تاکنون ۶ واحد در زمینه تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا با اشتغال مستقیم ۲۵ تا ۳۰ نفر فعالیت دارند.

وثوقی با بیان اینکه بیماری کرونا برخی از واحدهای فناور را دچار مشکل کرده است عنوان کرد: برای جبران خسارت و ضرر کسب و کارهای این واحدها تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شباهت عجیب "جعفر جکسون" به عمویش "مایکل جکسون"