رژه‌ خدمت با عنوان مدافعان وطن تیپ 130 شهید دلجویان در بجنورد برگزار شد


رژه‌ خدمت با عنوان مدافعان وطن  تیپ 130 شهید دلجویان در بجنورد برگزار شد

بجنورد- ایرنا - رژه خدمت کارکنان تیپ 130 شهید دلجویان با عنوان مدافعان وطن، یاوران سلامت گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان روز جمعه در میدان صبحگاه این تیپ در بجنورد برگزار شد.

ارشد نظامی آجا در استان خراسان شمالی و فرمانده تیپ ۱۳۰ احتیاط پایه شهید دلجویان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوا، زمین، دریا و پدافند در کنار سایر نیروهای مسلح این آمادگی را دارد که در هر شرایط آب و هوایی هر نوع تهدید را دفع کند.

سرهنگ احمد دلاور افزود: در خصوص ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگاه‌های زیستی را در سطح ارتش سازماندهی و در سایر یگان ها این اقدام انجام شد به طوری که تاکنون یک مرحله رزمایش پدافند بیولوژیکی انجام شده است و اکنون هم مرحله‌ دوم این رزمایش است.

وی اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که در کنار مردم و با مردم است.

سرهنگ دلاور در ادامه با بیان ویژگی‌های شهید دریادار دوم محمدعلی صفا گفت: این شهید والا مقام از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی است.

وی گفت: باشروع جنگ تحمیلی به خرمشهر تحت عنوان گردان تکاور و کماندوی دریایی به منطقه اعزام شد که در مدت درگیری ده ساعته، خرمشهر را به گورستان تانک های عراق تبدیل کرد و بالغ بر ۱۶۰ تانک را منهدم کرد.

یگان‌های حاضر در این رژه پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان