اعلام جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان ناشی از کرونا


اعلام جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به بیکارشدگان ناشی از کرونا
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در مورد جزئیات پرداخت بیمه بیکاری به بیکار شدگان ناشی از وجود ویروس کرونا (corona) توضیحاتی داد.

مسعود بابایی مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، خاطرنشان کرد :بیمه بیکاری بر اساس احراز شرایط مندرج در قانون بیمه بیکاری به افراد بیکار شده اختصاص داده می شود با این تفاوت که، افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به بازه زمانی سه ماه تحت پوشش قرار گرفته اند بعد از اتمام این دوره طبق مواد ۱۴ و ۱۵ قانون کار عودت بکار می شوند.

وی با بیان این که در صورت عدم پذیرش کارفرما، موضوع از روش مراجع حل اختلاف کار مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، ادامه داد:بیکار شدگان طبق سابقه بیمه پردازی و داشتن شرایط احراز مجددا در زمان های دیگری نیز میتوانند از این بیمه برخوردار شوند.

بابایی گفت:مبلغ بیمه بیکاری طبق میانگین ۹۰ روز آخر اشتغال است ولی کم تر از حداقل دستمزد شورای عالی پرداخت نمی شود و بازه زمانی آن طبق جدول ماده ۷ قانون بیمه بیکاری از ۶ ماه تا ۵۰ ماه است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در مورد وضعیت پرداخت بیمه بیکاری اعلام کرد :در شرایط عادی داشتن حداقل ۶ ماه سابقه برای کارگران دائمی با ارائه رأی مراجع حل اختلاف کار و یکسال سابقه در آخرین کارگاه میسر است، همینطور برای کارگران دارای قرارداد مدت موقت به انضمام نامه عدم نیاز مراجعه به اداره کار، یا سامانه طی ۳۰ روز از زمان اخراج و بی کاری غیرارادی مقدور خواهد بود.

بابایی ادامه داد :ثبت نام متقاضیان در سامانه فعلاً در دست بررسی است و تا به حال پرداختی صورت نگرفته است.

او با بیان این که افرادی که در رسته های دهگانه اعلامی از طرف دولت بیکار شده اند تحت پوشش قرار خواهند گرفت و دیگر واحد هایی که متأثر از کرونا (corona) تعطیل شده و در این رسته ها نیستند میتوانند درخواست بیمه بیکاری دهند، تأکید کرد:به کارگران ساختمانی ای که مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی نیستند بیمه بیکاری تعلق نمی گیرد.

بابایی ادامه داد:مربیان مهد های کودک بهزیستی که بیمه نیستند اگر اشتغال بکار داشته اند و کارفرما از واریز حق بیمه امتناع نکرده باشد میتوانند مدارک مربوطه را به اداره کار محل ارائه تا مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار