آیت‌الله «سیدعلی اصغر مجد»، امام جماعت مسجد و مسئول حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شد


آیت‌الله «سیدعلی اصغر مجد»، امام جماعت مسجد و مسئول حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شد

در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمود مجد و بنابر وصیت آن مرحوم و پذیرش رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، آیت‌الله سیدعلی اصغر مجد امام جماعت مسجد و مسئول حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: آیت الله سید محمود مجد هاشمی، موسس و امام جماعت مسجد و تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع)، هشتم فروردین ماه امسال و پس از سی روز بستری بودن در یکی از بیمارستان های تهران درگذشت.
آیت الله «سید احمد مجد هاشمی» پنجشنبه، ۲۸ فروردین ماه از تعیین وضعیت این دو مجموعه خبر داد و با بیان اینکه مرحوم سید محمود مجد به عنوان موسس و مسئول حوزه علمیه و مسجد باقرالعلوم (ع) از نظر شرعی، مسئول معرفی جانشین خود در اداره این دو نهاد دینی بود، اظهار کرد: حاج آقا محمود مجد (ره) وصیت کرده بود تا اخوی دیگرشان یعنی «سید علی اصغر مجد» امام جماعت مسجد و تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) (واقع در تهران، خیابان قزوین، سر پل امامزاده معصوم) شود.
امام‌ جماعت مسجد جامع غدیر خم (واقع در تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد جامع غدیر خم) افزود: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیر حوزه علمیه استان تهران، طی تماسی با بیت و اخوان حاج آقا محمود مجد، موافقت خود را با وصیت آن مرحوم بیان کرد.
بنابر این گزارش، آیت الله سید علی اصغر مجد که حدود ۳۰ سال، امام جماعت مسجد همت العظیم واقع در تهران، خیابان قزوین بوده است به خبرنگار شبستان اعلام کرد: از پنجشنبه، ۲۸ فروردین ماه در این مسجد حضور یافته و همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳ در این مسجد حاضر خواهد شد، البته تا زمانی که مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام نکند، نماز جماعت در این خانه خدا اقامه نمی شود.
به گزارش شبستان، آیت الله سید علی اصغر مجد هاشمی، در اولین اقدام با صدور پیامی، ضمن تسلیت درگذشت سید محمود مجد هاشمی و آرزوی غفران الهی برای وی، اعلام کرد: تمام ائمه جماعات مساجد تهران می توانند با حضور در مسجد باقرالعلوم (ع) مرحمتی حضرت بقیه الله العظم (عج) را دریافت کنند.
متن این پیام به شرح زیر است:
«بسمه الله الرحمن الرحیم
شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان (سوره مبارکه بقره، آیه ۱۸۵).
ائمه جماعات محترم مساجد تهران
با عرض سلام و ادب؛
انشالله با توکل به خدا و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و جهاد فراگیر تمام مسئولان و ملت بزرگ ایران، هرچه زودتر کرونا را شکست خواهیم داد.
بدین وسیله به استحضار می رسد، طبق سنوات پیشین، افطاریه مرحمتی حضرت بقیه الله الاعظم (عج) از سهم مبارک امام زمان (ع) تقدیم می شود. ائمه جماعات محترم برای دریافت این افطاریه می توانند از روز اول تا آخر ماه رمضان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به دفتر مسجد باقرالعلوم (ع) واقع در خیابان قزوین، سر پل امامزاده معصوم مراجعه کنند.
انشالله خداوند حاج آقا سید محمود مجد که از هیچ کوششی برای رونق برنامه های دینی در مسجد و حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) دریغ نکردند، مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد.
ملتمس دعا
مجد»
پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز