تکذیب شد: ناقل بودن پیکر مبتلایان به کرونا


تکذیب شد: ناقل بودن پیکر مبتلایان به کرونا
هم زمان با شیوع ویروس کرونا (corona) اخبار ضد و نقیض زیادی در سایت ها و فضای مجازی منتشر شد مبتنی بر اینکه پیکر مبتلایان به این ویروس عامل انتقال آن است ولی سازمان جهانی بهداشت با انتشار دفترچه ای این شایعه را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، خوف از پیکرهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ماه های گذشته سبب شده بود تا خویشاوندان و نزدیکان آن ها از حضور و مشارکت از بیم مبتلا شدن به این ویروس در مراسم خاکسپاری آن ها پرهیز کنند که این هم ناشی از شایعاتی بود که در سایت ها و فضای مجازی منتشر می شد که سازمان جهانی بهداشت دیدگاه دیگری دارد. البته نباید فراموش کرد که فردی که با پیکرهای بیماران کرونایی در تماس است، باید برای جلوگیری از انتقال بیماری از وسایل ضدعفونی و استریل استفاده کند. در صورت لمس آن ها از سوی اعضای خانواده، باید احتیاط لازم را بکار گرفته و دستان خود را با پاک کننده ها شسته یا استحمام کنند.

شایعه

پیکر بیمارانی که به ویروس کرونا (corona) مبتلا میشوند خود عامل انتقال این ویروس به دیگران هستند.

تکذیب شایعه

پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره قطر با انتشار« دفترچه راهنمای» سازمان جهانی بهداشت در مورد پیکرهای جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا( کووید ۱۹) آورد:این شایعه که اجساد افراد متوفی عامل انتقال این ویروس هستند، رد شده است.

سازمان جهانی بهداشت در این دفترچه تأکید کرد:تا به حال هیچگونه اطلاعاتی مبتنی بر اینکه اجساد مردگان عامل انتقال ویروس کرونا است، دریافت نشده و همچنین هیچ موردی دال بر این که شخصی در اثر تماس با فرد متوفی به ویروس کرونا مبتلا شده، گزارش نشده است.

در دفترچه راهنما سازمان بهداشت جهانی نیز آمده است که در تمام مدت باید کرامت فرد درگذشته و آداب و رسوم دینی و خواست و تمایل خانواده اش در مورد دفن جسد مدنظر قرار گیرد. همچنین باید مدت زمان مورد نظر برای انجام اقدامات لازم و کفن و دفن جسد در نظر گرفته شود و از تعجیل در این خصوص پرهیز کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !