نگرانی باشندگان قندوز از افزایش تجمعات


باشندگان ولایت قندوز از افزایش محافل عروسی‌ها، دستار بندی‌های شاگردان مدارس دینی و همچنان در برخی موارد از راه‌اندازی تجمعاتی زیر عنوان سگ جنگی، مرغ جنگی و پهلوانی ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که در چنین یک وضعیت مبارزه با ویروس کرونا...

باشندگان ولایت قندوز از افزایش محافل عروسی‌ها، دستار بندی‌های شاگردان مدارس دینی و همچنان در برخی موارد از راه‌اندازی تجمعاتی زیر عنوان سگ جنگی، مرغ جنگی و پهلوانی ابراز نگرانی می‌کنند و می‌گویند که در چنین یک وضعیت مبارزه با ویروس کرونا دشوار است.

سردار رازمل از باشندگان این ولایت به رادیوآزادی گفت: "در ولایت قندوز مردم به رهنمودهای کارکنان صحی گوش فرا نمی‌دهند، این‌جا محافل عروسی، شیرینی خوری، دستاربندی، پهلوانی، بُزکشی و دیگر میله‌ها را مردم راه‌اندازی می‌کنند و مردم تجمع می‌کنند و اگر جلو این تجمعات گرفته نشود ویروس کرونا به‌زودی در کندز گسترش پیدا می‌کند".
آنان می‌گویند که راه اندازی این چنین برنامه‌ها به سادگی زمینه برای گردش ویروس‌کرونا در این ولایت را مساعد می‌کند.

با این همه مولوی عبدالظاهر رشاد رییس حج و اوقاف این ولایت می‌گوید، باوجودی که از همه علما خواسته است که از برگزاری هر نوع تجمعات خودداری کنند، اما برخی از علما از دستورشان سرپیچی می‌کنند.
باشندگان قندوز در حالی از افزایش تجمعات گونا‌گون در سطح این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند که تا حال سه نفر به ویروس کرونا در این ولایت مبتلا شده‌اند.

کد (9)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی