تب‌سنجی 40 هزار و 300 نفر در مبادی ورودی ماکو


تب‌سنجی 40 هزار و 300 نفر در مبادی ورودی ماکو

ارومیه-ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون عملیات غربالگری تب‌سنجی 40 هزار و 300 نفر در مبادی ورودی شهرستان توسط امدادگران این نهاد انجام شده‌ است.

سجاد اسماعیل‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد در قالب بیش از ۱۰ هزار و ۲۵۰ دستگاه خودرو طی حدود یک ماه گذشته مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: نیروهای هلال‌احمر در ورودی‌ شهرستان‌ ماکو با تب سنجی و غربالگری و شناسایی افراد مشکوک جهت اعزام به مراکز درمانی فعالیت می‌کنند.

رییس جمعیت هلال احمر ماکو ادامه داد: این نهاد در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره‌گیری از نیروهای خود با تجهیزات کامل از جمله آمبولانس در کنار فرمانداری، شهرداری، راهداری، شبکه بهداشت و درمان، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در این پست‌ها حضوری فعال و تاثیرگذار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی کاروان صوتی هشدار کرونا در سطح شهر ماکو و بازرگان از دیگر اقدامات انجام گرفته این جمعیت است، افزود: این کاروان صوتی با هدف آگاه‌سازی و احتیاط و درخانه‌ماندن هرچه بیشتر همشهریان با همکاری آتش نشانی ماکو و بازرگان صورت گرفت.

" اسماعیل زاده " اضافه کرد: در حوزه درمان نیز درمانگاه عمومی هلال احمر ماکو با شیوع کرونا ویروس با انگیزه مضاعف خدمات خود را بدون حتی یک‌روز تعطیلی درحوزه پزشک عمومی و بستری موقت و تزریقات و پانسمان با مراجعه حدود پنج هزارنفر به‌صورت میانگین ماهانه به فعالیت‌های درمانی خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه کمک‌های‌ مردمی این جمعیت گفت: در یک مرحله با همکاری موسسه خیریه امام رضا (ع) و امام جمعه و خیّران شهرستان اقدام به تهیه ۴۸۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال و توزیع بین هیات امنای مساجد سطح شهر جهت تحویل به نیازمندان محلات شده است.

وی گفت: در حال حاضر پویش همدلی با ابلاغ استانداری و فرمانداری جهت تهیه ۱۰۰ هزار بسته غذایی به کمک هموطنان خیّر و نوع‌دوست به صورت متمرکز استانی و ارسال به شهرستان‌ها جهت توزیع بین نیازمندان برای مدت ۳ ماه توسط هلال احمر انجام می شود.

ماکو با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، جلوگیری از برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تصویب و اعمال شده و همزمان با سراسر کشور در شهرهای آذربایجان‌غربی از جمله ماکو اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه