امام جمعه شهرکرد: برای قطع زنجیره کرونا در خانه نشستن را باید یک وظیفه بدانیم


امام جمعه شهرکرد: برای قطع زنجیره کرونا در خانه نشستن را باید یک وظیفه بدانیم

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا ،در خانه نشستن را باید یک وظیفه بدانیم و اگرچه سخت است اما باید آن را تحمل کنیم تا سلامت جامعه به خطر نیفتند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته شهرکرد که در روزهای شیوع کرونا جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده است، شکل‌گیری بحران کرونا را از مصادیق آزمون الهی دانست و گفت: در این عرصه وظایفی برعهده داریم که اگر آن را به خوبی انجام دهیم می‌توانیم از این آزمون نیز سربلند خارج شویم.

وی، در خانه نشستن، رعایت سلامت دیگران و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی را از مهمترین وظایف افراد در شرایط بحران کرونا برشمرد و افزود: در خانه نشستن را باید یک وظیفه بدانیم و اگرچه سخت است اما باید آن را تحمل کنم تا سلامت جامعه به خطر نیفتند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، برخورداری ملت ایران از فرهنگ انتظار را یک فرصت مناسب دانست و گفت: کادر درمان که این روزها با از خودگذشتگی و تلاش جهادی خود در مسیر حفط جان افراد تلاش می‌کنند از تربیت‌یافتگان مکتب انتظار به شمار می‌روند.

نکونام خاطرنشان کرد: فعالیت‌های تولیدمحور و جهادی نیز از دیگر مصادیق این فرهنگ است که باید قدر آن را به خوبی بدانیم.

وی گفت: عالم به زمان بودن و برخورداری از درک عمیق نسبت به مقتضیات جامعه ،رمز پیروز افراد در آزمون الهی است و انسان‌ها مکلف آفریده شده‌اند و از آنجا که خداوند به آنها اختیار بخشیده تا راه را خود انتخاب و پیدا کنند، از همین مورد مورد آزمون و امتحان الهی نیز قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این میان جدا از فلسفه آزمون الهی که بحث مفصلی است، آنچه اهمیت بسیاری دارد، این است که انسان‌ها اصل امتحان الهی را باور داشته باشد و بدانند که مدام و مستمر تحت آزمون الهی قرار دارند.

نکونام با اشاره به آیات مبارکه قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم به خوبی موضوع آزمون الهی را تبیین کرده و انسان‌ها را نسبت به آن آگاه ساخته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عرصه‌های امتحان الهی متعدد است، اظهار داشت: از نماز خواندن، غذا خوردن تا نوع رفتار و گفتار نوعی آزمون الهی است.

به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا، چند هفته‌ای است اقامه نماز جمعه در چهارمحال و بختیاری برگزار نمی‌شود و خطبه‌های نماز جمعه در قالب پیام جمعه در اختیار مردم این استان قرار داده می‌شود.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)