شوق دیدار کوکب زاگرس


شوق دیدار کوکب زاگرس

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ ترین امامزاده‌های جنوب کشور در 80 کیلومتری جنوب گچساران ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان___یاسوج: به شوق دیدار یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) از شهرستان گچساران به سمت جنوب غربی و زیارت بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه(س) پر می‌گشاییم.

امامزاده‌ای که تحت جور خلفای عباسی، رو به سرزمین منطقه‌ی نفت خیز استان کهگیلویه و بویراحمد آوردند.

شوق دیدار کوکب زاگرس

طبیعت زیبا، کوهساران دلنشین و وجود منطقه‌ی نفت خیز حضرت بی‌بی حکیمه(س) میزبان مهربانی است که ترنم زلال گنبدش محرم دل‌های دردمند و دست‌های حاجتمند زائرانی است که زیارت خواهر امام رضا(ع) را مقصد تفرج جان و تبلور اعتقادشان می‌دانند.

هر مسافر و گردشگری که از اقصی نقاط جهان با قصد قربت روح و روان، بی‌قرار رسیدن به طراوت و صفای روحانی، قدم به آستان مطهره کریمه‌ای از اهل بیت(ع) می‌گذارد؛ در هیاهوی زمانه، گذر زمان را احساس نمی‌کند.

شوق دیدار کوکب زاگرس

حرم امن خواهر امام هشتم(ع)، ماوا و مقصد سوداگران معرفت است که به معامله دل می‌پردازند و از خیرات و برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

در این حرم، معجزات به خرق عادت، عادت نموده است. با دوای حکمت به دردمندان و بیماران، سلامتی و زندگی می‌بخشد.

شوق دیدار کوکب زاگرس

کور به دیدن انوار پاک ذوق و شوق صمیمانه زائران می‌نشیند و فلج بر روی پاهایش، زندگی را قدم به قدم می‌شمارد.

هر زائری لحظه لحظه‌ی دیدار یار را در دفتر خاطرات زندگیش با رنگ معنویت ماندگار می‌کند، هر بیننده‌ای در قاب تماشایش به نماز می‌ایستد و با اتراق در کنار آب و آفتاب، رویایی ترین بزم عالم را بر ایوان آفرینش تصویر می‌نماید.

شوق دیدار کوکب زاگرس

در حریم حرم که امروزه سایه سار آن مایه آسایه ایرانیان و دلدادگان خارجی است، زیبایی حالات عرفانی و معرفتی، ناخود آگاه، زبان شکر، سپاس و سجده‌ی عاشقانه‌ی معشوق را به گفتن و بجا آوردن وا می‌دارد.

وجود امکانات متنوع رفاهی در اطراف بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه(س) راحت جان مسافران در جهت گذراندن لحظاتی ناب با سوز دل و اشک چشم شده است.

شوق دیدار کوکب زاگرس

وجود آب معدنی (آب گرم) در حریم آستانه، سفیر سبز سلامتی است؛ و شفا و سرسبزی که برکت دیگری از آفرینش پروردگار است با تمام عظمت و کرامات دیگر، تقدیم مسافران کوی محبت و زوار آستان دلدادگی می‌شود.

در اینجا حیرت و تماشا، محو تماشای انوار درختی از سلاله‌ی اشجار پاکی است که هر روز شعاع بیشتری یافته است.

دلدادگان در میعادگاه محبوب خویش به حیرت فرو رفته‌اند و با نوای سبز اذان در تنگه‌ای زیباتر از گنبدهای رنگارنگ، دفتر اندیشیدن را ورق می‌زنند.

شوق دیدار کوکب زاگرس

پا بوسی امامزاده بی‌بی حکیمه(س) چشم نواز تر از چشمه، آبشار، کوه و صخره‌های بلندی است که پرواز نگاه زائران را از فرش به عرش اوج می‌دهد.

استان کهگیلویه و بویراحمد معطر به وجود شکوفه سپید یاسی از گلستان امامت، عطر آگین است.

در آئین زیارت این دریای معرفت، فقط دل است که به صید عظمت پروردگار و شکوه این بارگاه ملکوتی به توسل و اظهار مودت و تعظیم به ساحت مقدس خواهر ثامن الائمه(ع) در تنگه‌ای می‌پردازد.

شوق دیدار کوکب زاگرس

در آستان یار و دیدار، اشک سرازیر می‌شود و به یاد غریب الغربا، تلخی غربت در وجود زائران نقش می‌بندد.

فارغ از هر معقول و محاسبه ای، وادی دل‌ها و جاذبه‌ای درونی است. همدل و همزبان با مشتاقان و روستانشینان بی‌بی حکیمه(س) و خادمین خدومش که در سایه سخاوت آن بی‌بی زندگی می‌کنند؛ ناخودآگاه زمزمه می‌نماییم: السلام علیک یا حضرت بی بی حکیمه(س)...

حضرت بی بی حکیمه(س) از بانوان بزرگ شیعه است که آستانه مبارکه اش بیش از ۱۲۰۰ سال است مردم مناطق کرانه های خلیج فارس و دامنه شمال و شرق جبال زاگرس به ویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد به وجود مطهر ایشان متبرک شده و از آن آفتاب فروزان نور گرفته اند.

شوق دیدار کوکب زاگرس

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که در ۸۰ کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.

سالانه بالغ بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر تنی شاهچراغ(ع) در این شهرستان مشرف می شوند و به عشق اهل بیت(ع) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی بی حکیمه را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه ای بنوشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم