ثبت نام نکردن در سامانه وزارت بهداشت منجر به تعطیلی واحدهای صنفی می شود


ثبت نام نکردن در سامانه وزارت بهداشت منجر به تعطیلی واحدهای صنفی می شود

تهران- ایرنا- فرماندار فیروزکوه گفت: کلیه واحدهای صنفی و صنعتی بایستی در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع وزارت بهداشت ثبت نام کنند، در غیر این صورت فعالیت آن واحد متوقف و تعطیل خواهد شد.

مهدی یوسفی جمارانی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اصنافی که در لیست صنوف پرخطر در شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته اند، می توانند به شرط رعایت پروتکل و موازین بهداشتی و همچنین فراگیری آموزش های لازم برای فعالیت در شرایط شیوع ویروس کرونا، از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه فعالیت داشته باشند. اصناف غیرضروری نیز باید تا ۳۰ فروردین تعطیل باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی، کلیه واحدهای صنفی و صنعتی می بایست در سامانه ثبت نام اصناف و صنایع به آدرس وب سایت salamat.gov.ir از صبح جمعه ۲۲ فروردین ماه مراجعه و ثبت نام کنند. نام نویسی از این واحدها به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: همچنین برای استفاده از تمامی راهنماها و الزامات به سایت مرکز سلامت محیط و کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مربوط به کسب و کار خود را دریافت کنند تا نکات تذکرات مطرح شده در این راهنما را دقیقاً مورد اجرا قرار دهند.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه دریافت تائیدیه بهداشتی و نصب آن در محلی مناسب، معرض دید عموم ضروری می باشد، تاکید کرد: بعد از شروع مجدد فعالیت های اقتصادی صنوف و واحد های صنعتی، بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان با مشارکت نیروی انتظامی، بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و تعزیرات به واحدهای صنفی و صنعتی مورد نظر مراجعه و در صورت عدم ثبت نام و دریافت تاییدیه بهداشتی در سایت ابلاغی وزارت بهداشت، فعالیت آن واحد را متوقف و تعطیل خواهند کرد.

فیروزکوه، وسیع ترین و کم جمعیت ترین شهرستان استان تهران دارای ۲ شهرک صنعتی در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت و مرز استان مازندران و سمنان واقع شده است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر روز ۲۱ فروردین، ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۱۱۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
شهروندان حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها