رتبه دوم اردبیل در طرح‌های اقتصاد مقاومتی


رتبه دوم اردبیل در طرح‌های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: استان اردبیل در ارزیابی کشوری رتبه دوم را در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دست آورد.

داود شایقی ۲۱ فروردین در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزیر معین استان در سال جهش تولید می‌باشند که در هیئت دولت نیز پیگیر طرح‌ها و پروژه‌های استان در این پروژه خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 29 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با 420 مصوبه برگزار شد که در ارزیابی کشوری استان اردبیل توانست رتبه دوم را در پیگیری و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به دست آورد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی استان اردبیل توانست با بیشترین عملکرد رتبه اول را کسب کند.
شایقی ادامه داد: سال گذشته سعی بر این بود تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان در مسیر توسعه همه جانبه شناسایی و معرفی شود که این روند در سالجاری نیز با حفظ شرایط موجود ادامه خواهد یافت.
وی تصریح کرد: در سال جهش تولید و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی به استان‌ها سعی بر این است تا شرایطی فراهم آید تا همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت برنامه‌های مدون خود را با اولویت طرح‌های نیمه تمام اعلام کنند تا در سالجاری امکان تامین منابع آنها فراهم آید.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه داد: در روزهای آینده با تدوین این برنامه و ارسال آن به سازمان برنامه و بودجه تلاش بر این خواهد بود تا استان از منابع دولتی و تسهیلات کم بهره در اجرای طرح‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و همچنین تدارک زیرساخت‌های مورد نظر استفاده کند.
شایقی افزود: اولویت توزیع اعتبارات در سال 99 با تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود و در کنار آن واحدهایی که از محل شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شده‌اند، مورد حمایت قرار گرفته و به چرخه تولید بازگردند.
وی اظهار کرد: البته در این ارتباط حفظ شرایط موجود تولید اصل اول و اساسی است و در کنار آن واحدهای صنعتی راکد و مجموعه‌های گردشگری و کشاورزی آسیب دیده در زیر چتر حمایتی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس