آغاز جلسه دستمزد 99 با حضور شرکای اجتماعی/ اصرار کارفرمایان بر رشد 15 درصدی مزد


آغاز جلسه دستمزد 99 با حضور شرکای اجتماعی/ اصرار کارفرمایان بر رشد 15 درصدی مزد
دویست و نود و یکمین نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ درمحل این وزارت خانه در حال برگزاری است.

به گزارش تسنیم، دویست و نود و یکمین جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی با موضوع تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ درمحل این وزارت خانه در حال برگزاری است.

همان گونه که شریعتمداری در حاشیه آخرین نشست شورای عالی کار از برگزاری نشست بعدی شورا در فروردین ماه خبر داده بود، این جلسه، امروز از ساعت ۱۸ درمحل این وزارت خانه با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حال برگزاری است.

آخرین نشست، ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ بود که وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در پایان این جلسه در جمع خبرنگاران اعلام‌کرد: مباحث پیشرفت خوبی داشت، نظر ها و دیدگاه ها در طول مدت مذاکرات به هم نزدیک شد.

به گفته او، در شرایط خاصی که بر نشست حاکم بود نقطه نظراتی که گروه کارگری و کارفرمایی داشتند به این تفاهم رسیدند که بهتر است برای دستیابی به حصول نتیجه در مورد تعیین حقوق و دستمزد تا فروردین ماه صبر کرد.

اصرار کارفرمایان بر رشد ۱۵ درصدی مزد/ کارگران: ماده ۴۱ اجرا شود

آنطور که خبرنگار مهر از داخل جلسه کسب اطلاع کرده، نمایندگان کارفرمایی همچنان بر افزایش ۱۵ درصدی دستمزدها اصرار دارند.

این در حالیست که نمایندگان کارگری تاکید دارند که تنها بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد باید تعیین شود.

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی آماری و محاسبه هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری افزایش یابد؛ هزینه سبد معیشت سال ۹۹ کارگران ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان برآورد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی