نواحی شمالی استان سمنان سفیدپوش می‌شود


نواحی شمالی استان سمنان سفیدپوش می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ارتفاعات و نواحی سردسیر و شمالی استان امروز و امشب با بارش برف همراه است.

ایرج مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: براساس الگوهای پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، با نفوذ تداوم فعالیت سامانه بارشی از امروز تا اوایل هفته آینده برای استان سمنان بارش باران و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بارش برف در ارتفاعات و نواحی شمالی و کاهش محسوس دما برای ۲۴ ساعت آینده استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: بارش‌ها امروز و امشب در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان به صورت برف پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: امشب، دمای هوا با نفوذ توده هوای سرد شمالی به استان، بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان چهار و بیشینه دمای آن ۱۱ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: شهمیرزاد با کمینه پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و گرمسار با بیشینه دمای ۱۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین بارش باران در استان مربوط به صوفیان با ۱۹ میلیمتر و بیشترین بارش برف مربوط به لاسجرد با ۸.۴ سانتیمتر بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا