اجازه ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان همدان را نمی‌دهیم


اجازه ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان همدان را نمی‌دهیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با تأکید بر اینکه اجازه ورود زودهنگام عشایر به مراتع استان داده نخواهد شد، گفت: درباره تغییر تاریخ کوچ عشایر در ستاد مبارزه با کروناویروس تصمیماتی گرفته نشده است بنابراین زمان کوچ عشایر همان 15 اردیبهشت خواهد بود.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فشار دام در مراتع استان سه برابر است، اظهار کرد: ۵۹۸ هزار واحد پروانه چرای دام در استان همدان صادر شده که ۴۵ هزار واحد مربوط به دام عشایر است.

وی ادامه داد: ۴۵ هزار واحد دامی عشایر پروانه چرا دارند این در حالیست که دام عشایر ۱۰ برابر یعنی ۴۵۰ هزار واحد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مشکلی با عشایر مجاز نداریم، تأکید کرد: منابع طبیعی مشکلی با عشایر مجاز و دارای پروانه ندارد چرا که این عشایر رعایت می‌کنند اما مشکلات ما با عشایر غیرمجاز است.

وی با تأکید بر اینکه سازمان جنگل‌ها و امور عشایر به توافق رسیده‌اند که تاریخ کوچ عشایر ۱۵ اردیبهشت باشد، تصریح کرد: امسال به علت شیوع کروناویروس اکیپ‌هایی را زودتر از سال های گذشته در ورودی‌های استان مستقر کردیم و در بازدیدهایی از جنوب استان داشتیم و تاکنون هیچ عشایری وارد استان نشده است.

خزائی درباره استفاده گیاهان دارویی در درمان و پیشگیری کروناویروس، اظهار کرد: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنیم چرا که بوته‌کنی و فروش گیاهان دارویی و مرتعی ممکن است حتی عامل شیوع کروناویروس نیز باشد بنابراین بوته کنی از مراتع استان ممنوع است.

وی با ابرازخرسندی از اینکه مراتع استان در روز طبیعت امسال نفس کشیدند، از مردم خواست به گیاهان دارویی اجازه دهیم امسال نفسی بکشند و یادآور شد: گیاهان دارویی تأثیری در پیشگیری و بهبود کرونا ندارد چه بسا ممکن است با خام خوری و دست به دست شدن این گیاهان شیوع این ویروس تشدید یابد.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان