تحقق شعار سال مستلزم تعامل و همکاری دستگاه‌های اقتصادی و بخش تولید است


تحقق شعار سال مستلزم تعامل و همکاری دستگاه‌های اقتصادی و بخش تولید است

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: تحقق شعار سال نیاز ضروری به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها بویژه در حوزه اقتصادی و تولیدی دارد.

خالد جعفری شامگاه سه‌شنبه در سومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصمیم گیری در خصوص پروژه‌های قابل انجام در راستای تحقق شعار سال اختصاص داشت، افزود: از آغاز سال تاکنون همکاری همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار جهش تولید را شاهد هستیم که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه برای تحقق عملی شعار سال که از جانب مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده نیازمند حمایت همه جانبه هستیم، اضافه کرد: استاندار به عنوان مقام عالی دولت در استان و دیگر مدیران با همه توان و بصورت جدی پای کار هستند.

جعفری ادامه داد: کردستان محدودیت‌های فراوانی دارد و همزمان نیز جای کار زیاد است و ما نیز در تلاشیم با عزم، همت و کار شبانه روزی به جبران عقب ماندگی‌ها بپردازیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت گردشگری و صنایع دستی در توسعه استان و افزایش درآمد مردم اشاره کرد و گفت: ما استانی هستیم کە پتانسیل بسیاری برای رشد و صادرات صنایع دستی دارد ولی از آنها استفادە نشدە است.

وی اظهار داشت: کرمانشاە در سال گذشتە ۳۳ برابر کردستان کلاش صادر کردە در حالیکە مریوان بە عنوان شهر سازندە کلاش ثبت جهانی شدە است بنابراین باید مشکلات مرتفع و برنامە ریزی های اصولی در رابطە با اصلاح امور انجام شود تا از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

سرمایەگذاری ۲٦ هزار میلیاردی کردستان را بە استانی صنعتی تبدیل می‌کند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اجرای ۲۴ طرح با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد تومان کردستان را به استانی صنعتی تبدیل خواهد کرد.

محمد دره وزمی نیز در این جلسه اظهار داشت: در بخش صنعت ۲۴ طرح صنعتی نیازمند تسهیلات و حمایت در استان مشخص شده که برای آنها تسهیلات ارزی و ریالی معادل ۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی اضافه کرد: طرح‌های صنعتی تعریف شده یک میلیارد و ۳۷٨ میلیون یورو ارز و بیش از چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات ریالی نیاز دارند که مجموع این دو رقم به ۲۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه اکثر پروژه‌های تعریف شده دارای پیشرفت فیزیکی هستند و سرمایه گذار آنها مشخص است، افزود: با به سرانجام رسیدن این طرح ها بطور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

دره وزمی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های صنعتی جزو طرح‌های پیشران هستند، یادآور شد: زنجیره فولاد کردستان، پتروشیمی بعثت، تولید لاستیک رازی و طلای سقز برخی از پروژه‌هایی هستند که می‌توانند در استان تحول ایجاد کنند.

وی خواستار حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی شد و گفت: انتظار داریم در سال جهش تولید همانند سال گذشته یارانه سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی پرداخت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا