روزهای اوج شیوع کرونا در فرانسه در راه است


روزهای اوج شیوع کرونا در فرانسه در راه است

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت فرانسه که روز گذشته گفته بود شیب شیوع کرونا در این کشور همچنان رو به بالاست، هشدار داد: فرانسه هنوز به نقطه اوج همه‌گیری کرونا نرسیده و در مرحله وخیم شدن آن است.

به گزارش «فرانس ۲۴»، «اولیویه وران» روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «ب. اف. ام» فرانسه خاطرنشان کرد: قرنطینه عمومی در این کشور برای مقابله با کرونا تا زمانی که ضرورت داشته باشد تداوم خواهد داشت.

وزیر بهداشت فرانسه روز دوشنبه هشدار داده بود که شیب شیوع همچنان رو به بالاست و آمار مبتلایان، جان باختگان و افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه پزشکی در شبانه روز اخیر این واقعیت را به خوبی نشان می‌دهد.

روزهای اوج شیوع کرونا در فرانسه در راه است

آخرین آمار وزارت بهداشت فرانسه از بستری بودن ۲۹ هزار و ۷۲۲ نفر در بیمارستان به سبب ابتلا به کووید ۱۹ حکایت می‌کند که ۷ هزار و ۷۲ نفر از این مجموع در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

اظهارات امروز وزیر بهداشت فرانسه در حالی مطرح شد که اتحادیه «کمک های عمومی - بیمارستان‌های پاریس» (AP-HP) روز شنبه گذشته پیش‌بینی کرده بود شیوع بیماری در ناحیه «ایل دو فرانس» در دوشنبه پیش رو(۱۸ فروردین) به نقطه اوج خود خواهد رسید.

«ژان پل میرا» (Jean-Paul Mira) رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کوشن» (Cochin) در پاریس گفته بود روز ششم آوریل/ دوشنبه ۱۸ فروردین، به مثابه اوج ابتلاست و از این تاریخ به بعد روند صعودی ابتلا به کرونا متوقف خواهد شد.

اوج منحنی اپیدمی کرونا در حومه پاریس

بنا به نظر کارشناسان، منحنی شیوع بیماری در «ایل دو فرانس» دیروز - دوشنبه - به اوج روند خود رسید. «مارتَن هیرش» مدیر سازمان بیمارستان‌های پاریس گفته که در پی یک هفته بسیار دشوار به نظر می‌رسد که وضعیت بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های پایتخت به نقطه ثبات رسیده و آرامش یافته است. از این رو، به گفته مقام‌های جمهوری چِک، ۶ بیمار فرانسوی مبتلا به کووید ۱۹ که پیش از این قرار بود به بیمارستان‌های چِک انتقال یابند، در فرانسه خواهند ماند.
کارشناسان انتظار دارند که شیوع بیماری در استان «گراند اِست» در شرق فرانسه روز ۲۵ آوریل/ ۶ اردیبهشت به نقطه اوج خود برسد.

تشدید اقدامات مراقبتی در فرانسه

مردم فرانسه از ۱۷ مارس/ ۲۷ اسفند ۹۸ و با آغاز قرنطنیه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موظفند با ارایه گواهی و مستندات لازم دلیل خروج خود از خانه را برای پلیس توجیه کنند. دولت پس از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه تا نیمه آوریل/ فروردین ۹۹، با افزودن دو مورد جدید، مجموعا" هفت گزینه برای خروج قانونی از خانه تعیین کرده و رعایت نکردن آنها موجب جریمه نقدی و در مواردی حتی منجر به اعمال مجازات زندان می‌شود؛
این موارد شامل دارندگان مشاغلی که قابلیت دورکاری ندارند، خرید اقلام ضروری از فروشگاه‌های مجاز، مراجعه ضروری به پزشک، انجام فعالیت روزانه ورزشی در شعاع یک کیلومتری خانه و به مدت یک ساعت، احضار قضائی یا اداری، مراقبت از سالمندان و کودکان و شرکت در ماموریت‌های عام المنفعه بنا به درخواست مراجع رسمی است. با این حال دولت فرانسه در تدارک راهکاری است که به موجب آن بتواند افراد آلوده به ویروس کرونا و ارتباطات روزانه آنها را ردیابی کند.

این در حالی است که «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه در سخنرانی روز نخست آوریل/ ۱۳فروردین پیشنهاد استفاده از ردیاب‌های جغرافیایی را برای مبارزه با گسترش بیماری کووید ۱۹ رد کرد و گفت: استفاده از چنین سیستم‌هایی در فرانسه از نظر قانونی امکان پذیر نیست و استفاده از آنها در کشورهای دیگر نیز به منزوی کردن بیماران آلوده و اطرافیان آنها منجر شده است.

فرانسه وارد چهارمین هفته قرنطینه عمومی شده و بازگشت به شرایط کاهش قطعی موارد ابتلا شاید چندین هفته دیگر طول بکشد.

در فرانسه آمار مرگ و میر در اثر ابتلا به بیماری کوید۱۹ در روزهای اخیر کاهش نیافته است اما، انتقال بیماران مناطق آسیب دیده به بیمارستان‌های دیگر مناطق این کشور تا حدودی فشار بر کادر پزشکی فرانسه در برخی از مناطق این کشور از جمله آلزاس و پاریس بزرگ را کاهش داده است.

آغاز پلاسمادرمانی در فرانسه

فرانس ۲۴ همچنین در خبر دیگری از آغاز پلاسمادرمانی برای بیماران حاد کرونایی در روز سه شنبه خبر داده است.

روزهای اوج شیوع کرونا در فرانسه در راه است

موسسه‌های تحقیقاتی و پزشکی فرانسه به تازگی اعلام کرده بودند که قصد دارند در هفته جاری با استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا، پلاسما درمانی را برای بیماران با علایم حاد و شدید آغاز کنند.

مقامات بیمارستان‌های دانشگاهی پاریس (AP-HP)، پژوهشگاه ملی تحقیقات پزشکی «انسرم» و موسسه خدمات ملی خون فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که این آزمایش بالینی از روز سه‌شنبه/ هفتم آوریل (۱۹فروردین) بر روی ۶۰ بیمار در بیمارستان‌های پاریس انجام می‌شود که نیمی از آنها پلاسما را از افراد بهبود یافته دریافت می‌کنند. نخستین نتایج این آزمایش دو تا سه هفته پس از آغاز آن اعلام خواهد شد.

رقابت داروخانه‌ها برای تهیه واکسن

فرانس ۲۴ به نقل از خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: داروخانه‌ها برای تهیه واکسن به منظور درمان بیماری کووید ۱۹ در حال رقابت با یکدیگر هستند که از زمان پیدایش تاکنون در ماه دسامبر جان بیش از ۶۰ هزار نفر را در جهان گرفته است.

بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در فرانسه تاکنون ۸هزار و ۹۱۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

تا به این لحظه، ۹۸هزار و ۱۰ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و همچنین ۱۷هزار و ۲۵۰ نفر بهبود یافته اند. آخرین آمار وزارت بهداشت فرانسه از بستری بودن ۲۹هزار و ۷۲۲ نفر در بیمارستان به سبب ابتلا به کووید ۱۹ حکایت می‌کند که هفت هزار و ۷۲ نفر از این مجموع در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا