افزایش تقاضا برای برگزاری کلاس معارف اسلامی در آلمان


افزایش تقاضا برای برگزاری کلاس معارف اسلامی در آلمان

وزیر آموزش ایالت راینلاند ـ فالتس اعلام کرده که تقاضا برای برگزاری کلاس‌های معارف اسلامی افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای برگزاری کلاس معارف اسلامی در آلمانبه گزارش ایکنا از آلمان؛ اشتفانی هوبیگ، وزیر آموزش شهر ماینتس ایالت راینلاند ـ فالتس اعلام کرد که از سال جدید میلادی، چهار مدرسه در این ایالت، دوره معارف اسلامی را به دروس خود اضافه کرده‌اند، ولی به گفته وی این تعداد جوابگوی نیاز دانش‌آموزان مسلمان نیست.

در حال ‌حاضر، 14 مدرسه در مقطع ابتدایی و هفت مدرسه در مقطع متوسطه در ایالت راینلاند ـ فالتس، درس معارف اسلامی را به دانش‌آموزان خود ارائه می‌دهند.

وزیر آموزش با اشاره به افزایش درخواست‌ها برای برگزاری کلاس معارف اسلامی افزود: بسیاری از مدیران مدارس برای برگزاری کلاس معارف اسلامی درخواست داده‌اند و ما از این جهت خوشحال هستیم.

دولت راینلاند ـ فالتس مذاکره با مسئولان چهار انجمن‌ اسلامی(شورا، اتحادیه ترکی ـ اسلامی دیتیب، جامعه احمدیه و انجمن مراکز فرهنگی اسلامی) را برای گسترش درس تعلیمات اسلامی در مدارس و الهیات اسلامی در دانشگاه‌ها آغاز کرده، ولی هنوز توافقنامه نهایی میان آنها امضا نشده است، از این رو درس تعلیمات دینی به شکلی محدود در مدارس راینلاند ـ فالتس ارائه می‌شود.

آکیف اونال، رئیس شورای اسلامی در ایالت راینلاند ـ فالتس گفت: براساس آمارها، در سال 2018، 41 هزار دانش‌آموز مسلمان در ایالت راینلاند ـ فالتس به تحصیل مشغول بودند که از میان آنها، فقط 1800 دانش‌آموز در کلاس معارف اسلامی شرکت می‌کردند. هنوز هم بخش زیادی از دانش‌آموزان مسلمان امکان شرکت در کلاس‌های تعلیمات اسلامی را ندارند. درخواست‌ها زیاد است، ولی بدون همکاری انجمن‌های اسلامی پاسخ به حجم زیاد درخواست‌ها امکان‌پذیر نیست.

افزایش تقاضا برای برگزاری کلاس معارف اسلامی در آلمان

درخواست پذیرش به عنوان جامعه مذهبی

سال‌هاست که انجمن‌های اسلامی در ایالت راینلاند ـ فالتس از دولت خواسته‌اند که آنها را مانند کلیساهای کاتولیک و پروتستان، به عنوان جوامع مذهبی بپذیرند. براساس قوانین آلمان، تنها انجمن‌هایی که به‌ عنوان جوامع مذهبی شناخته شوند، می‌توانند از برخی امتیازات بهره‌مند باشند.

در این راستا، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان چهار انجمن اسلامی با دولت وستفالن امضا شد. این تفاهم‌نامه، اولین گام برای پذیرش انجمن‌های اسلامی و همچنین گسترش درس تعلیمات دینی و الهیات اسلامی در راینلاند ـ فالتس است.

دولت اعلام کرده است که پس از 18 ماه از این تفاهم‌نامه، طرفین می‌توانند توافقنامه همکاری با یکدیگر را نیز امضا کنند. آکیف اونال، رئیس شورای اسلامی در این باره گفت: من معتقدم که این تفاهم‌نامه موجب شناخت متقابل و تقویت ارتباط میان مسلمانان و مسئولان خواهد شد. مسئولان دولت قول داده‌اند که از مسلمانان حمایت کنند. هدف همه ما فراهم‌ کردن شرایط بهتر برای زندگی در این ایالت است.

در این شرایط، مسئولان کلیسای انجیلی نیز از گسترش همکاری میان انجمن‌های اسلامی و دولت راینلاند ـ فالتس حمایت کرده‌اند.

هانس اولریش هانکه، رئیس دفتر کلیسای انجیلی در این باره گفت: اعضای کلیسای انجیلی می‌خواهند که مسلمانان از حق آزادی مذهبی در جامعه برخوردار شوند و در این راستا، از امضای تفاهم‌نامه میان انجمن‌های اسلامی و دولت ایالتی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید