ممانعت از ورود 4800 خودروی غیربومی به استان همدان


ممانعت از ورود 4800 خودروی غیربومی به استان همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از ممانعت ورود 4800 خودروی غیربومی در طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در مبادی ورودی استان خبر داد.

سرهنگ علی فکری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در ترددهای بین شهری تا ۱۶ فروردین ماه از ورود ۴۸۰۰ خودروی غیربومی در مبادی ورودی استان ممانعت شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۶ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه، اصرار به تردد در شهرهای غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف شدند، افزود: از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۲۸۰ برگ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای رانندگانی که با پلاک غیربومی وارد شهرهای استان‌شده اند، صادر شده است.

فکری اضافه کرد: در اجرای طرح توقیف خودروهای غیربومی با انتقال خودرو به پارکینگ و با توجه به تعطیلی هتل ها و مسافرخانه ها سرنشینان خودرو با مشکل مواجه می شدند که برای رفع این مشکل شکایت توقیف خودرو در سامانه الکترونیکی ثبت و بعد از بازگشت آن به شهر مبدأ خودرو به پارکینگ منتقل می شد.

وی درباره خریداری پلاک بومی برای خودروهای غیربومی نیز گفت: هر پلاکی برای خودروی خاصی ساخته شده و تغییر آن امکان پذیر نیست و انجام این کار به عنوان تخلف محسوب شده و حبس و جریمه نقدی در پی دارد البته موردی در زمینه تغییر پلاک در همدان مشاهده نشده است.

فکری با بیان اینکه محدودیت های تردد قبلی همچنان در سطح استان اجرا می شود، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه اعمال محدودیت های ترددی جدید و برخورد با رانندگان متخلف تابع تصمیم گیری های ستاد پیشگیری کروناویروس استانداری و تدابیر فرماندهی انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه وضعیت تردد در سطح همدان خوب و قابل کنترل است، خاطرنشان کرد: در بعدازظهر روزهای گذشته در دو نقطه میدان بیمه و استادان حجم تردد زیاد بود که با اعمال طرح محدودیت ورودی استادان از سمت میدان بیمه ترافیک موجود کنترل شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: با اتمام طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازگشایی اصناف شاهد افزایش تردد و ترافیک در سطح استان خواهیم بود و براساس میزان تردد در آینده رفع محدودیت انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، اعلام کرد: طی اجرای طرح نوروزی، یک خانم مسن در برخورد با کامیونت در منطقه منوچهری شهر همدان جان خود را از دست داد.

فکری از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش ۶۸ درصدی تصادفات جرحی در طول اجرای طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: میزان مسافرت و تعداد آمار خودروهای ورودی به استان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !