189 هزار ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تولید شد


189 هزار ماسک در مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای چهارمحال وبختیاری از تولید 189 هزار و 750 عدد ماسک و 2 هزار و 800 عدد گان در مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.

قهرمان آماره روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تقاضای ماسک، با همکاری مراکز دولتی و خصوصی فعال در حوزه خیاطی، تولید ماسک و گان در این مراکز آغاز شد.

وی گفت: هم‌اکنون ۳۰ مرکز دولتی و غیردولتی با حضور ۲۷ نفر در مراکز دولتی و ۲۸ نفر در مراکز غیر دولتی (آموزشگاه‌های آزاد) در حوزه تولید ماسک و گان فعال هستند.

آماره اظهار داشت: ماسک و لباس بیمارستانی تهیه شده در این مراکز به مرکز پرتودهی گاما در استان برای استریل شدن تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، پس از استریل شدن و بسته‌بندی ماسک‌های تولیدی که ۲ و ۳ لایه و قابل شست و شو هستند، که در مراکز توزیع و داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا به عنوان مرجع جمع‌آوری ماسک‌های تولیدی در مووسسات، کارگاه‌های خانگی و مراکز مختلف برای ارسال به مرکز پرتودهی است، افزود: تاکنون بیش از ۹ هزار ماسک از مراکز مختلف جمع‌آوری و به مرکز پرتو دهی تحویل داده شد.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا (کووید ۱۹ )اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است که این مساله، سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403