مرزهای کرونا در حوزه شینگن


مرزهای کرونا در حوزه شینگن

کرونا پس از 25 سال از اجرای پیمان شینگن به منظور برداشته شدن مرزها در اروپا ، دوباره باعث ایجاد مرز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آخرین از شیوع ویروس کرونا، پیامد‌های آن و تدابیر کشور‌های مختلف در قبال آن به شرح زیر است:

>>>>>>>>>>>>> لینک دسترسی به خبرهای پیشین کرونا

تشدید کنترل تردد‌ها در ایتالیا
پلیس ایتالیا در راستای مقابله با کرونا و گسترش شیوع این ویروس در جامعه، کنترل‌های خود را برای رعایت قرنطینه خانگی در این کشور نیز تشدید کرده است.
با گرم شدن هوا و نزدیک شدن تعطیلات عید پاک مسیحیان، نیرو‌های پلیس و ارتش ایتالیا با ایجاد پست‌های بازرسی جدید، کنترل‌های خود را به منظور جلوگیری از تردد خودرو‌ها در سطح شهر و جاده‌های بین شهری افزایش داده اند. پهپاد‌های پلیس نیز بر فراز شهر‌های بزرگ این کشور از جمله رم برای نظارت بر تجمع‌های غیرقانونی به پرواز درآمده اند.
پلیس و ارتش تردد افراد و خودرو‌ها را به دقت کنترل می‌کنند. خارج شدن از منزل برای خرید مواد غذایی از جمله ضروریت‌ها است، ولی از هر خانواده فقط باید فقط یک نفر برای خرید از خانه خارج شود.
در سه هفته گذشته که ممنوعیت و محدودیت‌های شدید ترددی در ایتالیا به اجرا درآمده است نزدیک به چهار میلیون و ششصد هزار مورد کنترل انجام شده و پلیس تا کنون بیش از ۱۷۳ هزار مورد تخلف ثبت کرده است. افراد آلوده به ویروس کرونا که مشخصات آن‌ها در بانک اطلاعاتی پلیس نیز وجود دارد، در صورت خارج شدن از منزل به شدت مجازات خواهند شد.
انگلیس / شمار قربانیان کرونا در انگلیس به پنج هزار نفر نزدیک شد
شمار جان باختگان کرونا در انگلیس همچنان به صورت جهشی در حال افزایش است و بر اساس آمار اعلامی دولت به ۴۹۳۴ نفر رسیده است که ۶۲۱ نفر از بیماران کرونایی فقط در شبانه روز گذشته جان باختند .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن ؛ بر اساس آمار اعلامی دولت انگلیس شمار مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ نیز در این کشور به ۴۷ هزار و ۸۰۶ نفر رسیده است و هر ساعت نیز بر شمار بیماران و قربانیان به کرونا در این کشور افزوده می شود .
لندن همچنان الوده ترین شهر انگلیس به ویروس کروناست ، منابع بیمارستانی اعلام کردند با کمبود نیرو و امکانات تشخیص و درمان بیماران کرونا مواجه شده اند و با اینکه از دیگر شهرها کمک گرفته شده است اما همچنان با کمبود کادر درمانی و همچنین کیت تشخیص بیماری کووید ۱۹ و ونتیلاتور یا تجهیزات کمک تنفسی مواجه اند و کمبودها موجب شده شماری از بیماران شانس زنده ماندن را از دست بدهند .
ایتالیا / تاکنون حدود 16 هزار نفر در ایتالیا براثر کرونا جان باخته اند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم ، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایتالیا تا کنون ، 128 هزار و 948 نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد 15 هزار و 887 نفر جان خود را از دست دادند. همچنین تا کنون 21 هزار و 815 هزار نفر در ایتالیا که به کرونا مبتلا شده بودند ، بهبود یافته اند.
سازمان بهداشت جهانی
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ”ایمن حلاوی“ خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره افزود: گفتگو‌های مجازی که شعبه سازمان بهداشت جهانی در منطقه بین چند کشور اجرا کرده است از تلاش‌های ایران برای مبارزه با ویروس کرونا قدردانی کرده است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود: در کنار تلاش‌های ایران برای مبارزه با این ویروس، متخصصان دانشگاه صنعتی شریف یک کیت جدید پیشرفته برای تشخیص کرونا ساخته اند.
این کیت تشخیص نخستین کیت در منطقه نیست، اما بسیار دقیق‌تر از کیت‌های تشخیص دیگری است که روانه بازار شده اند.
حمیدرضا ربیعی متخصص دانشگاه صنعتی شریف درباره ساخت کیت جدید تشخیص کرونا در ایران گفت: در این سامانه به هوش مصنوعی و دقت تشخیص آن اتکا شده است که دقت تشخیص در آن کمتر از ۷۹ درصد نیست. مهمترین ویژگی در این سامانه چگونگی استفاده از آن و فراوانی استفاده از کیت است بنابراین زمانی که تعداد مراجعان زیاد باشد دقت پزشکان در تشخیص بیماری کاهش پیدا می‌کند از این رو تصمیم گرفته ایم که این کیت‌ها به صورت رایگان در دسترس کشور‌های جهان قرار گیرد.
گفتنی است‏، ایران هنوز به مرحله کامل کنترل شیوع بیماری کرونا دست نیافته است، اما تعداد بهبود یافته‌گان از این بیماری در بیمارستان روبه افزایش است.
هند / شمار تلفات کرونا در هند به ۸۳ نفر افزایش یافت
مرگ ناشی از ویروس کرونا در هند به ۸۳ نفر افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو ، بر اساس اعلام وزارت بهداشت و حمایت خانواده هند اغلب افراد فوت شده بیش از ۶۵ سال سن داشته اند.
از آغاز شیوع وویروس کرونا تاکنون تعداد مبتلایان به این ویروس در هند به سه هزار و پانصد و هفتاد و هفت نفر رسیده است که از این تعداد دویست و هفتاد و پنج نفر درمان و از بیمارستان مرخص شده اند.
آمریکا / بیکاری حدود17 میلیون نفر فقط در بخش گردشگری آمریکا
بررسی های کارشناسی نشان می دهد فقط در بخش گردشگری آمریکا حدود هفده میلیون نفر به علت کرونا بیکار می شوند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، لرزه های شدید بیماری کووید-19 به بخشهای مختلف اقتصاد آمریکا رسیده است. ارزیابی موسسه اقتصادی مودیز نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا فقط در بخش گردشگری و بنگاههای اقتصادی وابسته به آن، خطر بیکار شدن شانزده میلیون و هشتصد هزار نفر را به همراه دارد. در بخش تولید نیز نه میلیون و سیصد هزار آمریکایی به علت کرونا، احتمالا بیکار می شوند. این رقم در بخش خرده فروشی آمریکا هفت میلیون و سیصد هزار نفر است. بخشهای حرفه ای و کسب و کارها نیز از این مسئله مستثنی نیستند بطوریکه کرونا به بیکاری هفت میلیون و یکصد هزار نفر منجر می شود. بر اساس همین ارزیابی، پنج میلیون و هشتصد هزار فرصت شغلی نیز در بخش ساخت و ساز آمریکا به علت کرونا در معرض نابودی قرار دارد. این آمار بسیار تکان دهنده و نگران کننده است.
کانادا/ افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا به ۱۴۴۲۶ نفر
به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اطلاعات آژانس بهداشت عمومی کانادا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۴۴۲۶ مورد افزایش یافته که از بین آن‌ها ۲۵۸ نفر جان باخته اند.
اروپا / مرزهای کرونا در حوزه شینگن
مرزهای کرونا در حوزه شینگن
کرونا پس از ۲۵ سال از اجرای پیمان شینگن به منظور برداشته شدن مرزها در اروپا ، دوباره باعث ایجاد مرز شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین، به دلیل شیوع فزاینده کرونا ، کشورهای اروپایی بیشتر مرزهای خود را به روی یکدیگر بسته اند.
از جمله محدودیت های ایجاد شده مرزی، در شهر کنستانس در جنوب غرب آلمان و در مرز با سوئیس است که مردم در دو سوی آن با هم همشهری، دوست و چه بسا فامیل هستند که حالا میانشان مرزی با دو نرده آهنین و با فاصله دو متر ایجاد شده است.
تاثیر کرونا بر بازارهای کشورهای عربی
پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی در بخش عربی خود گزارش داد موسسه مطالعات بین المللی ای اچ اس امروز یکشنبه در گزارشی از کاهش شدید خریدها در عربستان سعودی و امارات عربی متحده و مصر طی ماه مارس گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا خبر داد.
این موسسه افزود: شاخص مدیران خرید در امارات عربی متحده طی ماه مارس به عدد ۴۵.۲ واحد رسید این درحالیست که ماه پیش از آن این رقم ۴۹.۱ واحد بود.
در این گزارش آمده است تجارت بخش خصوصی در امارات به سبب شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده است. بیشترین آسیب به بخش گردشگری و مصرف و صادرات وارد شده است. این گزارش از کاهش شدید تولید، سفارشهای جدید و اشتغال در امارات عربی متحده حکایت دارد. این درحالیست که در بخش تامین کنندگان نیز با تاخیر قابل توجه مواجه هستیم.
در این گزارش به وخامت شدید شرایط کاری تا پایان سه ماهه نخست سال جاری میلادی اشاره شده و آمده است: این سومین کاهش متوالی ماهانه در بخش خصوصی غیر تولید کننده نفت به شمار می رود.
مطالعه این شاخص در عربستان سعودی نیز حکایت از کاهش دارد. این رقم از ۵۲.۴ واحد در ماه فوریه گذشته به ۴۲.۴ واحد در ماه مارس رسیده است. در این گزارش اشاره شده است که به سبب تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، بخش خصوصی غیر نفتی در عربستان سعودی نیز با وخامت شدیدی مواجه است به گونه ای که طی بیش از یک دهه گذشته بی سابقه است.
فلسطین /رژیم صهیونیستی محصولات کشاورزی فلسطینیان را با سمپاشی عمدی نابود می کندی های هواپیماهای صهیونیستی
رژیم صهیونیستی با استفاده از سموم خطرناک و سمپاشی مناطق مرزی نوار غزه، مانع از رشد و نمو هر گونه گیاه در این مناطق می شود تا نظامیان این رژیم، این مناطق را به خوبی تحت نظر داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، کشاورزان فلسطینی در غزه سالهاست خسارت های زیادی را بر اثر اقدامات رژیم صهیونیستی در تکرار عملیات سمپاشی مناطق زراعی فلسطینی که مجاور سیم خاردارهای مرزی امنیتی است ؛ متحمل می شوند.
نور ابو عیشه خبرنگار آناتولی ترکیه گفت: هواپیماهای اسرائیلی امروز یکشنبه زمین های کشاورزی در امتداد مرزهای شرقی نوار غزه را سم پاشی کردند.
مرکز حقوق بشری "المیزان" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عملیات سم پاشی صبح زود صورت گرفت و مناطق شرقی استان غزه را فرا گرفت و مرزهای شمالی مرکز نوار غزه را نیز شامل شد. این مرکز درباره آثار عملیات سم پاشی اسرائیل بر زندگی شهروندان فلسطینی و آینده محصولات زراعی آنان هشدار داد.
استفاده از بلندگو برای رعایت قرنطینه در سن پترزبورگ
در سن پترزبورگ برای خانه ماندن مردم در زمان قرنطینه عمومی از بلندگو‌های نصب شده در تمام مناطق این شهر استفاده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سن پترزبورگ، همچنین در شهر سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه هر ساعت یکبار اعلامیه‌ای از بلندگو‌های این شهر خوانده و در آن اعلام می‌شود مردم برای سالم ماندن باید در خانه بمانند. همچنین در این اعلامیه به افراد متخلف هشدار داده می‌شود در صورت رعایت نکردن مقررات با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود. نکته جالب اینکه بعضی از بلندگو‌های مرکز شهر بسیار قدیمی و بجا مانده از زمان جنگ جهانی دوم است. در زمان جنگ جهانی دوم و در زمان محاصره شهر سن پترزبورگ یا لنینگراد سابق توسط آلمان نازی، از همین روش برای رعایت اصول ایمنی استفاده می‌شد.
آمریکا/فرماندار آمریکایی تصریح کرد نباید سخنان مقامات دولت فدرال را درباره کرونا باورکرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، نِد لامونت فرماندار ایالت کِنِتیکِت آمریکا در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موجود بودن اقلام بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کووید-19 گفت: مطالب مطرح شده در تلویزیون را باور نکنید که می گوید انبوهی از تجهیزات حفاظتی را در اختیار ایالتها قرار داده اند. بنده دقایقی پیش با چند فرماندار در ایالتهای دیگر صحبت کردم. آنها نیز به شدت مستاصل هستند.
در همین حال جی بی پرایتزِکِر فرماندار ایالت ایلینوی در آمریکا در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موجود بودن اقلام بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کووید-19 گفت: برای مقابله با این بحران، دولت فدرال (آمریکا) هیچ برنامه ای ندارد. هر ایالتی به حال خودش رها شده است. همانطور که قبلا عرض کرده ام غرب وحشی را می توانیم در این جریان شاهد باشیم.
ایتالیا /محافظ نخست وزیر ایتالیا بر اثر کرونا جان باخت
محافظ شخصی نخست وزیر ایتالیا که پیش از این بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستانی در پایتخت این کشور بستری شده بود، درگذشت.
به گزارش بخش تصویری روزنامه ایتالیایی زبان "کوریره دلا سرا"، "جورجو گوآستاماکیا" از اعضای تیم حفاظت جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا به علت آلوده شدن به بیماری کووید-۱۹ در رم، پایتخت این کشور جان باخت.
آذربایجان / قربانیان کرونا در جمهوری آذربایجان به هفت نفر افزایش یافت
با مرگ دو نفر دیگر براثر ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان ، تعداد قربانیان کرونا در این کشور به هفت نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو ، قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان اعلام کرد اکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 584 نفر رسیده است که از این تعداد 32 نفر بهبود یافته اند ، هفت نفر جان باخته اند و 545 نفر دیگر در مراکز درمانی بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز