کمک به رهاسازی 120 دستگاه خودروی گرفتار در سیل و برف در خراسان جنوبی/ 195 کیلومتر راه آسیب دید


کمک به رهاسازی 120 دستگاه خودروی گرفتار در سیل و برف در خراسان جنوبی/ 195 کیلومتر راه آسیب دید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کمک به رهاسازی 120 دستگاه خودرو گرفتار در سیل و برف در خراسان جنوبی خبر داد.

اسداله جلال زاده، امروز شنبه ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بارش‌های سنگین باران و جاری شدن سیلاب، بارش برف در گردنه‌های برف گیر فروردین ماه 99 در روزهای گذشته که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس راه و گروه‌های امدادی، مسیرهای مواصلاتی استان که دچار انسداد موقت به علت آبگرفتگی شدند، در کمترین زمان ممکن باز و ایمن گردیده و به 120 دستگاه خودرو گرفتار کمک رسانی انجام گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دستگاه ماشین آلات در اختیار در پاکسازی و بازگشایی محورها و همچنین اعزام تیم‌های ارزیابی راهداری برای بازدید از راه‌ها و پل‌های آسیب‌دیده و 350 عدد علائم و تجهیزات ایمنی نصب شده است.

وی بیان کرد: با فعالسازی قرارگاه مدیریت بحران راهداری استان تاکنون 89 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و 148 نیروی راهداری به 120 دستگاه خودرو گرفتار امداد رسانی و با استفاده از حدود 50 تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی، پاکسازی و بازگشائی راه‌های استان به تعداد 180 مقطع ریزش برداری و پاکسازی بویژه در راه های مسدود اقدام کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طول راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آسیب‌دیده 195 کیلومتر است، تصریح کرد: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

جلال زاده به رانندگان توصیه کرد ضمن توجه به مسائل بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیر ضرور برنامه سفرهای ضروری خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و همکاری لازم را با پلیس راه و تیم‌های راهداری و گشت‌های ویژه کرونا و سایر گروه‌های امدادی به عمل آورند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا