استاندار اردبیل: فرمانداری‌ها حداکثر مراقبت از گروه‌های پرخطر را بعمل آورند


استاندار اردبیل: فرمانداری‌ها حداکثر مراقبت از گروه‌های پرخطر را بعمل آورند

اردبیل- ایرنا - استاندار اردبیل گفت: فرمانداری‌های استان با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادهای زیربط  حداکثر مراقبت از گروه‌های پرخطر را در کنترل بیماری کرونا انجام دهند. 

به گزارش روز جمعه ایرنا ، اکبر بهنامجو در جلسه تصویری غیرحضوری با فرمانداران استان اظهارداشت: گروه‌های پرخطر شامل افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل فشار خون، دیابت و ناراحتی تنفسی و نیز افراد مسن و سالخورده بیشترین تعداد مرگ و میر را در ابتلای به بیماری کرونا به خود اختصاص داده و ضروری است اقدامات و تمهیدات لازم برای اعمال اصول مراقبتی و مصونیت این گروه از قرار گرفتن در معرض ابتلای به بیماری انجام شود.
او ادامه‌داد: باید افرادی برای انجام امورات ضروری این گروه اعم از خریدهای روزمره و حتی تامین بسته‌های معیشتی خانواده‌های نیازمند با محوریت نهادهای حمایتی تعیین شوند تا نیازی به خروج آنها از خانه که تنها پناهگاه ایمن است، نباشد.
وی از همکاری مردم و تلاش مسوولان بویژه نیروهای مسلح در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت توصیه‌های مسوولان بهداشتی در سیزده بدر قدردانی کرد و گفت: با اطلاع رسانی‌های مناسب و ارتقای سطح معلومات عمومی پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس وارد فاز جدیدی از کنترل و پیشگیری شده است.
رییس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان اردبیل همچنین افزود: نکات مهم ایمنی و پروتکل بازگشایی مدارس و اماکن فروشگاهی و کسبه و مراکز تولید استان تدوین و ابلاغ می‌شود و تا فراهم شدن وضعیت سفید و بازگشت زندگی مردم به روال عادی رعایت دقیق این مقررات ضروری است.
او بار دیگر از مردم خواست همچنان با ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری از شیوع این ویروس ممانعت کنند.
در این جلسه فرمانداران شهرستان‌ها و مسوولان بهداشتی و درمانی استان گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | نگاهی به دکوراسیون جدید خانه سرسبز ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی