صادرات 50 میلیون دلاری شرکت های تعاونی گیلان


صادرات 50 میلیون دلاری شرکت های تعاونی گیلان

مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به فعالیت خوب شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، اضافه کرد: سال 96 صادرات شرکت های تعاونی گیلان 18 میلیون دلار بود و لذا سال 97 این عدد را به 32 میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال 98، بیش از 50 میلیون دلار صادرات داشتند.

عباس علیزاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تعاون و اشتغال، اظهار کرد: گیلان یکی از استان های تعاون خیز کشور است و تعاون گران زیاد و بالغ بر ۲۴۰۰ تعاونی فعال یا در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد حمل و نقل درون شهری و برون شهری استان توسط واحدهای تعاونی انجام می شود، تصریح کرد: واحدهای تعاونی بیش از ۴۰ درصد گوشت سفید(مرغ و جوجه یکروزه) استان را تامین می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، بزرگترین شرکت های تولیدکننده در حوزه پرورش ماهیان خاویاری استان را در بخش تعاون دانست و افزود: صد درصد صید و صیادی استان گیلان توسط شرکت های تعاونی ارائه خدمت می کند. همچنین هفت شرکت تعاونی پرورش ماهی در قفس در گیلان فعال است.

علیزاده، با اشاره به فعالیت بزرگترین مراکز تشخیص طبی استان با شخصیت حقوقی تعاون، تصریح کرد: یکی از کارهای اثرگذار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با شدت و حدت در استان گیلان پیگیری می شود، تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمرانی شهرستانی است، زیرا همه مردم را در بخش تعاون شریک می کنیم.

وی تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران در شهرستان ها را یکی از برنامه های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان دانست و عنوان کرد: در حال حاضر هشت شرکت تعاونی توسعه و عمران داریم و بعد از جریان کرونا در همه شهرستان ها تشکیل می شود تا مردم از خدمات آن بهره ببرند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در استان گیلان عضو شرکت های تعاونی هستند، گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر به صورت مستقیم در شرکت های تعاونی استان اشتغال دارند.

علیزاده، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین اقدامات دولت دوازدهم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بوده که از سال ۹۷ اجرایی شده است. سال گذشته در گیلان بالغ بر ۳۵۹ میلیارد تومان وام شش درصد در اختیار شرکت های تعاونی، شرکت های غیر تعاونی و افراد حقیقی که به دنبال ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری بودند، قرار گرفت و در مجموع ۶۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی از پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر در حوزه شهری و شهرک های صنعتی استان طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات در اختیار فعالان عرصه تولید قرار گرفت و برای ۱۴۵۰ نفر شغل ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون گیلان، با اشاره به فعالیت خوب شرکت های تعاونی استان در حوزه صادرات، اضافه کرد: سال ۹۶ صادرات شرکت های تعاونی گیلان ۱۸ میلیون دلار بود و لذا سال ۹۷ این عدد را به ۳۲ میلیون دلار رساندیم، اما شرکت های تعاونی گیلان در سال ۹۸، بیش از ۵۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

علیزاده، با بیان اینکه از جوانان خلاق در حوزه دانش های نوین جهت توسعه اشتغال حمایت می کنیم، ادامه داد: طبق تفاهم نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ارزان قیمت به ایده های خلاقانه جوانان پرداخت می شود. همچنین در راستای تحقق شعار «جهش تولید» از شرکت های تعاونی حوزه تولید که با حداقل ظرفیت کار می کنند یا غیر فعال هستند نیز حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟