اسیر گرگ بیابان نشویم


اسیر گرگ بیابان نشویم

خرم آباد - ایرنا - مهمان ناخوانده کرونا در آستانه رفتن از خانه های مردم است و در شهرها و روستاها تا حدودی کنترل شده ولی این ویروس در لباس گرگ بیابان، منتظر افرادی است که 13 بدر به دامن طبیعت می روند.

سیزدهمین روز از فروردین بر اساس یک سنت باستانی و قدیمی به نام سیزده‌ به‌ در شناخته و ثبت شده و هر سال ایرانیان این روز به دامان طبیعت می روند و به عنوان یک روز زیبای بهاری از طبیعت استفاده می کنند اما سال 99 با سربرآوردن ویروس کرونا بر خلاف این سنت به‌جای سبزه گره زدن در دامان طبیعت، در خانه می‌مانیم تا بر کار این ویروس منحوس گره بیفکنیم و این بیماری زنجیره‌ای را برای همیشه به تاریخ بسپاریم.

همه ما ممکن است خاطرات خوبی از روز زیبای سیزده‌به‌در به‌ویژه سیزده‌به‌درهای دوران کودکی داشته باشیم امسال اما با سال‌های گذشته متفاوت است؛ شوق و ذوق بیرون رفتن هنوز با ماست ولی باید در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم. این موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم آمارها در لرستان و الیگودرز چه گونه است .

اگرچه مردم و مسوولین با تلاش و همکاری تاکنون توانسته اند از شیوع گسترده این بیماری در کشور بکاهند اما کافیست حتی برای ساعتی قرق را شکسته و وارد طبیعت شویم آنجاست که این ویروس همچون گرگی به ما حمله می کند.
از قدیم گفته اند، هرکس از خراج پادشاه گریخت اسیر گرگ بیابان خواهد شد و اینجا در داستان کرونا منظور از خراج پادشاه همان سختیگری های ستاد مبارزه با کرونا و گرگ نیز همان ویروس است پس بیاییم با ماندن در خانه این روز ارزشمند در تقویم را برای خودمان به روزی تلخ ثبت نکنیم.
روزها و ماه ها خواهد آمد که در کنار عزیزانمان بهترین شادی ها را در دامان طبیعت داشته باشیم اما امروز مبادا کاری کنیم که روزها و ماه ها بیاد و ما عزیزانمان را با حاطره ای تلخ با پای خود روانه قبر کنیم.
اگر چه می دانیم که مردم ایران زمین سنتهای شیرین و زیبایی در این روز به یاد ماندنی دارند، اما یقین دارید که لذت تمام این ایام به سلامت خودمان و عزیزمان هست.

در شهرستان الیگودرز در ورودی اماکن تفریحی حضور دارد و افرادی را قصد عزیمت به اماکن را داشته باشند کنترل می کند و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقف خودرو در انتظار کسانی است که این طرح کشوری را نادیده بگیرند و از خانه خارج شوند.

از طرفی درب منزل شما در تیررس پلیس راهور است و با اولین استارت خودروی شما جریمه خواهد شد اینهمه سختگیری شاید برای سلامتی من و شماست .

فرماندار و عوامل بسیج و دهیاران هم دستور انسداد محورهای روستایی را داده اند ، طبیعت هم در کنترل یگان حفاطت محیط زیست و منابع طبیعی است، پس بهترین مکان برای روز ۱۳ فروردین نشستن در خانه است .

سنتها را بر سلامتی ترجیح ندهیم ، گره زدن سبزه ها فقط برای دلخوشی ماهاست و اندکی درنگ در طبیعت ارزش ابتلای به کرونا را ندارد.

جابر اسدی خبرنگار ایرنا در لرستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403