تمام توان نیروی زمینی ارتش برای کنترل بیماری کرونا در اصفهان بسیج شد


تمام توان نیروی زمینی ارتش برای کنترل بیماری کرونا در اصفهان بسیج شد

اصفهان – ایرنا – ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: تمام ظرفیت‌ نیروی زمینی ارتش برای کنترل بیماری کرونا در استان اصفهان بسیج شده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد محسن آذرافروز روز چهارشنبه در گفت‌و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: نخستین اقدام نیروهای نظامی در مواجهه با بیماری کرونا حفظ پادگان‌ها و مکان‌های استقرار نیروهاست زیرا اساس کار و برنامه‌های ارتش مبتنی بر حفظ نیروی انسانی و کار جمعی است.

وی ادامه داد: این مساله از ابتدای دی و مطرح شدن بیماری کرونا در چین، بررسی و تمهیدات لازم برای احتمال مواجه شدن با چنین مشکلی پیش‌بینی شد و بواسطه این اقدامات پیشگیرانه در هیچ مکان و پادگان ارتش در اصفهان هیچ موردی از ابتلای به ویروس کرونا مشاهده نشد.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با اشاره به بخش دیگر فعالیت‌های ارتش در عرصه مردم یاری گفت: در همین راستا رزمایش "لبیک یا خامنه ای ۹۸" از اسفند سال گذشته همزمان در پنج گام در دستور کار قرار گرفت.

وی انسداد و کنترل ورودی و خروجی‌های استان را اولین بخش از این رزمایش عنوان کرد و اضافه کرد: در حال حاضر کنترل، پایش و غربالگری در هشت ورودی یا خروجی استان از جمله چهار نقطه در محور مواصلاتی قم به کاشان، پلیس راه شاهین شهر، پلیس راه مبارکه، شهررضا و همچنین چهار ایستگاه فرعی دیگر به یگان‌های نیروی زمینی ارتش واگذار شده است.

امیر آذرافروز اظهار داشت: همچنین کنترل محور ورودی کویر مرنجاب(واقع در شهرستان آران وبیدگل) از روز ۱۲ فروردین به یگان‌های نیروی زمینی محول شد و در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین نیروی زمینی ارتش به نیروی انتظامی در برخی امور کمک می کند.

وی دومین بخش خدمات نیروی زمینی ارتش در رزمایش مزبور را رفع آلودگی معابر، تاسیسات و اماکن عمومی عنوان کرد و افزود: در این راستا نیروی زمینی ارتش در زمینه غربالگری اماکن و تاسیساتی که درخواست داشته باشند، ورود پیدا می‌کند.

فرمانده ارتش در منطقه اصفهان افزود: بر اساس درخواست‌های متعدد ارائه شده، تاکنون برخی شهرهای استان از جمله نطنز، بادرود، پنج روستای اطراف بادرود، خمینی شهر، اردستان، شهر مجلسی، سپاهان شهر، فرودگاه اصفهان و بخش‌هایی از شهر اصفهان و حتی شهر سامان در استان چهارمحال بختیاری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی گفت: این برنامه موجب شده است که اقدامات و ابتکارهایی در سطح نیروی زمینی ارتش انجام شود و به‌عنوان مثال برخی خودروها به منظور استفاده در عملیات ضدعفونی و گندزدایی تغییر وضعیت پیدا کرد و تیم‌های تخصصی شکل گرفت.

امیر آذرافروز گفت: سومین اقدام در این رزمایش، راه‌اندازی مراکز نگهداری بیماران بهبودیافته کرونایی است که در این پیوند سه مرکز با محوریت بهداشت و درمان نیروی زمینی و بیمارستان منطقه ارتش با استعداد ۲۴۰ تخت راه‌اندازی شد که در حال حاضر ۲۲۰ تخت آماده استفاده است.

وی اعزام نیروی انسانی متخص به دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات ارتش برشمرد و گفت: در این راستا بیشترین همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفته و برای اعزام پرستار و متخصص بیهوشی به این دانشگاه اعلام آمادگی کرده ایم.

فرمانده ارتش در منطقه اصفهان گفت: علاوه بر این، یک درمانگاه کامل در آران و بیدگل با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن سه هزار ۷۰۰ خانواده با بیش از ۱۰ نیروی درمانی در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت و کمک‌های متفرقه دیگری نیز در سایر مراکز از جمله زندان صورت گرفته است.

وی چهارمین برنامه ارتش را برپایی ۱۹ ایستگاه ثابت و سیار غربالگری در سطح استان عنوان کرد و افزود: این ایستگاه‌ها اقدامات خوبی داشته و از جمله در خروجی مبارکه تعدادی از افراد مشکوک به کرونا شناسایی و تحویل هلال احمر شدند.

امیر آذرافروز با بیان اینکه پنجمین اقدام در راستای رزمایش لبیک یا خامنه ای ۹۸ راه‌اندازی بیمارستان صحرای است، افزود: در این پیوند در استان اصفهان اقدام خاصی صورت نگرفته و امکانات لازم به‌شکلی که مورد نیاز است وجود ندارد ولی در صورت نیاز، مسوولان استان باید تقاضا کنند تا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری لازم صورت گیرد، هرچند که به نظر می‌رسد نیازی به این اقدام نیست.

وی گفت: البته نیروی زمینی ارتش در استان‌های قم، گیلان و تهران در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان‌اینکه در زمان حاضر دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان(به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، اظهار داشت: ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

آرش نجیمی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و ۱۱۵ تَن ترخیص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟