اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی و نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران در فضای مجازی


اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی و نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران در فضای مجازی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان‌اینکه تعطیلی مسجد مقدس جمکران برای قطع زنجیره کرونا به معنای توقف فعالیت‌های فرهنگی میعادگاه منتظران نیست، بلکه برنامه‌های و آئین‌های قرائت دعای کمیل و توسل و ندبه این مسجد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، با اشاره به تعطیلی فعالیت های مسجد مقدس جمکران و بسته شدن در این مسجد در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: سالانه میعادگاه منتظران میزبان خیل عظیم زائران در ایام نوروز و نیمه شعبان بود اما در پی شیوع ویروس کرونا این مسجد به منظور قطع زنجیره شیوع و ابتلا اعلام کرد همه مراسم ها و اجتماعات تا اطلاع ثانوی تعطیل است و درهای آن نیز بسته شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: اما برنامه های فرهنگی این مسجد مقدس در فضای مجازی از طریق پیام رسان های داخلی دنبال می شود، ضمن آنکه این برنامه ها در آیتم های متنوع از رسانه ملی نیز می شود.

وی تصریح کرد: ازجمله این برنامه های غیرحضوری در فضای مجازی، ویژه های برنامه شب شهادت امام موسی کاظم(ع)، لحظه تحویل سال و نیز عصر روز اول فروردین است، در دیگر روزهای نوروز نیز برنامه های معمول مسجد در فضای مجازی و با پخش از رسانه ملی دنبال می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی خاطرنشان کرد: در این راستا دعای توسل در آیین «توسل به حریم کبریا» و دعای کمیل در ویژه برنامه «کمیل عارفانه» هر هفته از ساعت ۲۰ و دعای شریف ندبه صبح های جمعه در آئین «ندبه انتظار» از ساعت ۷ صبح مطابق معمول قرائت و از رسانه ملی پخش می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا