85 درصد مردم زنجان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند


85 درصد مردم زنجان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: حدود 85 درصد مردم این استان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند اما 15 درصد دیگر به این مهم توجه ندارند که بطور قطع نهادهای حاکمیتی برنامه‌هایی برای برخورد با متخلفانی که سلامت عمومی را تهدید می‌کنند، انجام خواهند داد.

دکتر علیرضا آرمانی کیان شامگاه سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد افزود: پیک اول بیماری کرونا در این استان سپری شده که در روزهای آینده و ترددهایی که انجام خواهد گرفت پیک دوم نیز متصور است و در صورت تداوم فاصله گذاری اجتماعی وضعیت بهتری در این بخش ترسیم خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: با تمامی اقدامات انجام گرفته در همه بیمارستان های این استان بخش ایزوله راه ندازی شده تا جابجایی بیمار و همراه وجود نداشته باشد و از طرفی طی بازدیدها، قرنطینه ها و نقاهتگاه های خوبی با همکاری مسؤولان استانی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در صورت بروز پیک دوم بیماری طبق برنامه ریزی ها از هتل ها نیز برای موضوع نقاهتگاهها استفاده خواهد شد که علاوه بر خدمات رسانی بهینه از بروز و انتشار بیماری نیز جلوگیری می شود که این برنامه نیز مد نظر قرار گرفته است.

آرمانی کیان افزود: آمار فوتی های مربوط به کرونا در این استان نسبت به روز گذشته چندان قابل توجه نیست که این مهم نشان می دهد که درمان ها و کنترل وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده، هر چند تا کنون این بیماری ناشناخته درمان مشخصی ندارد و واکسن آن هم تولید نشده است.

وی اظهار داشت: این بیماری در استان تا حدودی کنترل شده در این میان از عموم مردم به ویژه در روز طبیعت درخواست می شود بصورت خانوادگی نیز از خانه خارج نشوند چرا که ممکن است فردی دیگران را نیز دچار بیماری کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا فرد یا انتقال دهنده و یاگیرنده بیماری بوده و حتی امکان دارد، خود فرد منتقل کننده علایم مشخصه ای نداشته باشد، اما گیرنده ممکن است به صورت شدیدتری مبتلا شود.

وی اضافه کرد: دوره کمون بیماری کرونا ۱۴روز اعلام شده و در این ایام علائم بیماری به تدریج بروز می کند و این انتقال دادن حتی به مدت ۲۱ روز نیز طول می کشد و در این میان، موضوعاتی که درخصوص کرونا، دوره کمون و علائم بروز مطرح می شود حدس و گمان است و بر مبنای یافته های علمی نیست.

آرمانی کیان خاطرنشان کرد: در خانه ماندن راهبرد همه کشورهای جهان است هرچه تعداد افرادی که بیرون می روند، کم باشدبه انتقال کمتر بیماری کمک می کند و عموم مردم نباید به قطع زنجیره انتقال این بیماری بی تفاوت باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)