صلیب سرخ: اسرائیل شمار اسرای فلسطینی را کاهش دهد


صلیب سرخ: اسرائیل شمار اسرای فلسطینی را کاهش دهد

تهران- ایرنا- کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای از رژیم‌ صهیونیستی خواست تا به دلیل شیوع کرونا، شمار اسرای فلسطینی در زندان‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، در بیانیه کمیته صلیب سرخ آمده است: ویروس کرونا چالش بزرگی برای مسوولان اسرائیلی در قبال بازداشت شدگان به وجود می آورد، اما وظیفه آنها در خصوص بازداشتی ها با وجود این بحران به قوت خود باقی است.

این بیانیه می افزاید: ما به مسوولان بازداشتگاه ها در اسرائیل و سرزمین های اشغالی توصیه می کنیم تا شمار بازداشتی ها را کاهش دهند.

صلیب سرخ با ابراز نگرانی از وضع اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی به دلیل شیوع کرونا در فلسطین اشغالی، تأکید دارد که مسوولیت محافظت از جان اسرا در شرایط کنونی بر دوش رژیم اشغالگر است.

پیش‌تر کمیته امور اسرای فلسطینی اعلام کرده بود که چهار نفر از اسرا در زندان «مجیدو» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ویروس کرونا از طریق یکی از اسرایی که اخیراً تحت بازجویی قرار گرفته، به داخل زندان منتقل شده است و آن اسیر نیز از طریق بازجوی خود به این بیماری دچار شده است.

«محمد اشتیه» نخست‌ وزیر فلسطین از رژیم صهیونیستی خواسته بود که اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم را برای حفظ سلامتی آن‌ها آزاد کند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی شمار افراد مبتلا به «ویروس کرونا» در فلسطین اشغالی را چهار هزار و ۸۳۱ نفر اعلام کرده که ۱۸ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول