تمدید ممنوعیت رفت‌وآمد در هرات تا 3 هفته آینده/ با متخلفین برخورد می‌شود


تمدید ممنوعیت رفت‌وآمد در هرات تا 3 هفته آینده/ با متخلفین برخورد می‌شود

والی هرات گفت: برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در ولایت هرات و عدم توجه شهروندان به قانون منع رفت‌وآمد در شهر نیروهای امنیتی با جدیت کامل با آنها برخورد کرده و سعی بر کنترل آنها...

«عبدالقیوم رحیمی» والی هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی گسترده در مرکز شهر، شهرستان‌ها و روستاها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات و وضع قانون منع رفت‌وآمد در شهر اما هنوز هم خانواده‌ها و افراد در خیابان‌ها مشغول کار و فعالیت روزانه خود بوده و حتی به تفرجگاه‌ها می‌روند.

وی افزود: اداره محلی هرات مجبور شده تا با همکاری نیروهای امنیتی در شهر قانون را سختگیرانه‌تر اجرا کند و خیابان‌های هرات از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و هرگونه تجمعات و گردهمایی از سوی نیروهای امنیتی نیز برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون ممنوعیت رفت‌وآمد در شهر در هرات برای 3 هفته دیگر تمدید شده و این روند همچنان با برخورد بیشتر با متخلفین ادامه دارد و از سوی دیگر نیز بخش‌های خصوصی و دولتی خیابان‌ها و مراکز مختلف در شهر را ضدعفونی می‌کنند.

از سوی دیگر نیز سید عثمان محبوبی معاون فرماندهی پلیس هرات نیز در این مورد گفت: مطابق با برنامه تایید شده از سوی اداره محلی هرات تمامی نیروهای پلیس در ولایت هرات نظارت جدی بر خیابان‌ها و مناطق مختلف شهر داشته و مناطق پر ازدحام از سوی آنها مسدود شده و از تمامی شهروندان می‌خواهند تا به منازل خود بازگردند و در خیابان‌ها رفت‌وآمد نکنند.

وی ادامه داد: نیروهای امنیتی در صورت عدم توجه شهروندان به قانون در شهر و بی‌توجهی به آن، با آنها برخورد خواهد شد.

وی همچنین گفت: اگر در وضعیت کنونی همکاری شهروندان با نیروهای امنیتی ادامه نیابد و ازدحام در شهر افزایش یابد نیروهای امنیتی نمی‌توانند قانون را اجرا کنند.

وی از مسوولان نظامی مرکز خواست تا نیروهای کافی را در اختیار آنها قرار داده تا قانون قرنطینه در ولایت هرات به درستی اجرا شود.

گفتنی است که اجرای قانون منع رفت‌‌وآمد در خیابان‌ها و مناطق مختلف سبب شده تا برخی از شهروندان دست به اعتراض بزنند و در حال حاضر این اعتراض آنها وارد روز دوم خود شده و از مسوولان محلی خواهان رفع نیازمندی‌های خود شده تا بتوانند در خانه‌ها بمانند اما با اینکه مسوولان وعده کمک‌رسانی را به خانواده‌های نیازمند داده این اعتراضات ادامه داشت و امروز نیروهای امنیتی با پاشیدن آب به سوی آنها به دلیل رفع تجمعات و دور ماندن از مبتلا شدن به ویروس کرونا از آنها خواست تا به منازل خود بازگردند.

به گزارش فارس برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در هرات قانون ممنوعیت رفت‌وآمد در شهر تا سه هفته دیگر تمدید شد و مسوولان امنیتی تاکید دارند که با متخلفین در شهر برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

تمدید ممنوعیت رفت‌وآمد در هرات تا 3 هفته آینده/ با متخلفین برخورد می‌شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403