سامانه جدید بارشی در خراسان رضوی فعال می‌شود


سامانه جدید بارشی در خراسان رضوی فعال می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: اواخر امروز نهم فروردین ماه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به این استان ابرناکی هوا افزایش یافته و بارش باران آغاز می‌شود.

مرتضی اثمری روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین جاری نیز با تقویت فعالیت سامانه بارشی بر گسترش و مقدار بارندگی در خراسان رضوی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ در خراسان رضوی به صورت رگبار، در برخی نواحی استان همراه با رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس پبش‌بینی می‌شود در نواحی جنوبی استان آبگرفتگی خیابانها، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیلها همراه با بالا آمدن آب رودخانه‌ها رخ دهد.
وی افزود: این سامانه بارشی اوایل روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه جاری از محدوده جوی خراسان رضوی خارج می‌شود.
اثمری ادامه داد: امروز با توجه به افزایش اندک دمای هوا نسبت به دیروز جوی پایدار بر خراسان رضوی حاکم است.
وی همچنین پیش‌بینی کرد: دمای هوای مشهد در گرمترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین زمان طی امشب به شش درجه سلسیوس برسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوا در مشهد چهار درجه و بیشینه آن ۱۵ درجه سلسیوس بود.

فریمان با کمینه دمای هوای یک درجه زیرصفر و سرخس با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق