15 کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های گرمی لایروبی شد


15 کیلومتر از مسیل‌ها و رودخانه‌های گرمی لایروبی شد

اردبیل - ایرنا - رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی مغان گفت: برای پیشگیری از خطر سیل، حدود 15 کیلومتر از طول مسیل‌ها و رودخانه‌های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شد.

رضا بدرزاده روز شنبه اظهارداشت: برای کاهش خطرات سیل، برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به بازگشایی و لایروبی رودخانه‌ها با اولویت مناطق مسکونی اقدام شود.

وی از ساکنان مناطق مسکونی در روستاها و شهرها و صاحبان املاک مجاور رودخانه‌ها خواست برای ایمن ماندن از خطرات احتمالی سیلاب رودخانه‌ها، حقوق رودخانه‌ها را رعایت کنند.

او همچنین با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب گفت: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره‌های ذیل آن، وظیفه حفاظت و نظارت بر بستر و حریم رودخانه‌ها بر عهده

شرکت‌های آب منطقه‌ای و در شهرستان‌ها بر عهده امور و ادارات منابع آب نهاده شده ، لذا بر اساس وظایف قانونی و رسالت سازمانی اداره منابع آب شهرستان گرمی بطور مستمر بر رودخانه‌های شهرستان نظارت دارد و با هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل برخورد می‌کند.

رییس اداره منابع آب شهرستان گرمی اظهارداشت: با توجه به اینکه بیشتر متجاوزین به حریم منابع آبی از تعطیلی ادارت بویژه تعطیلات نورزی سوء‌استفاده کرده و به منابع ملی دست درازی می‌کنند حراست و حفاظت از بستر و حریم منابع آبی تشدید شده است.

شهرستان گرمی در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان از ۲ حوضه آبریز بنام بالهارود و دره‌رود تشکیل شده که ۶ رشته رودخانه در حوضه آبریز بالهارود و سه رشته رودخانه در حوضه آبریز دره‌رود جریان دارد و مجموع طول رودخانه‌های این شهرستان نیز حدود ۴۰۰ کیلومتر می‌باشد.

با توجه به کوهستانی بودن منطقه، علاوه بر رودخانه‌ها ، مسیل‌های متعددی در این شهرستان وجود دارد.




ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟