اعضای باند حرفه‌ای شکار غیرمجاز در آق‌داغ خلخال دستگیر شدند


اعضای باند حرفه‌ای شکار غیرمجاز در آق‌داغ خلخال دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست خلخال اعضای باند حرفه‌ای شکار غیرمجاز در آق‌داغ خلخال را دستگیر کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با توجه به تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله و با همکاری پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی و مساعدت ریاست حوزه قضایی بخش خورش‌رستم موفق به دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند.

مهدی کسایی روز شنبه افزود: از متخلفان ۶ قبضه اسلحه قاچاق شامل ۲ قبضه اسلحه گلوله‌زنی دوربین‌دار، چهار قبضه اسلحه ساچمه‌زنی، سه دستگاه دوربین چشمی، لاشه سه راس کل و بز ، لاشه پنج قطعه کبک ، لاشه یک سر خرگوش ، ۱۴ عدد فشنگ گلوله‌زنی و ۴۴ عدد فشنگ ساچمه‌زنی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
او اظهارداشت: با توجه به ایام تعطیلات نورزوی، متاسفانه برخی از غارتگران طبیعت از شرایط به وجود آمده سوء‌استفاده کرده و آن را فرصتی جهت کشتار و شکار غیر مجاز حیوانات کمیاب منطقه می‌دانند.

او گفت: گروه‌های گشت و کنترل پاسگاه‌های محیط‌بانی و گشت‌های سیار محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست خلخال بصورت منظم اجرا و با متخلفان شکار و صید بصورت قاطع برخورد و بعد از دستگیری به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی اظهار داشت: استفاده از سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز توسط متخلفان شکار، یکی از عوامل تهدید کننده نسل وحوش در مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان است.

کسایی با تاکید بر تعامل مناسب محیط‌بانان با عوامل انتظامی و اجرای گشت‌های مشترک در مناطق آزاد و تحت مدیریت شهرستان از همیاران و دوستداران محیط زیست خواست تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.
شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند چ ماده ۳ قانون شکار و صید بهای هر راس کل و بز وحشی را از لحاظ ضرر و زیان ۲۵۰ میلیون ریال تعیین کرده که این مبلغ به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچی متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌گردد.
شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل واقع شده‌است و مرکز آن شهر خلخال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری