مسابقه اینترنتی «امامت، بنیان مهدویت» به همت مسجد جامع غدیر خم برگزار می‌شود


  مسابقه اینترنتی «امامت، بنیان مهدویت» به همت مسجد جامع غدیر خم برگزار می‌شود

شکرنابی از برگزاری مسابقه اینترنتی «امامت، بنیان مهدویت» در آستانه نیمه شعبان و به همت مسجد جامع غدیر خم خبر داد و گفت: مهلت شرکت در این مسابقه، پایان روز هفدهم فروردین ماه است.

«محسن شکرنابی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری مسابقه اینترنتی «امامت، بنیان مهدویت از منظر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)» به همت مسجد جامع غدیر خم خبر داد و اظهار کرد: شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم در راستای ترویج و آشنایی بیشتر آحاد جامعه بویژه جوانان و نوجوانان با«فرهنگ مهدویت»، مسابقه سراسری و اینترنتی «امامت، بنیان مهدویت» برگزار می کند.

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم به شرایط شرکت دراین مسابقه اشاره و بیان کرد: خواهران و برادران از سن 12سال به بالا می توانند در مسابقه شرکت کنند و شرکت کنندگان در مسابقه، با ورود به کانال «ایتا»به نشانی masjed_ghadirkhom)@ و سایت مسجد جامع غدیر خم به نشانی www.masjedeghadier.ir در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه ضمن مطالعه متن بارگذاری شده پیرامون مسابقه ابتدا از طریق لینک ورود به سامانه مسابقه، وارد مسابقه شـده و سـپس بـا پر کردن مشخصات کامل خود و پر کردن کد امنیتی که به رنگ مشکی درج شده، کلید« شروع» را بزنند. بعد از ورود به بخش سؤالات، تمام مطالب آن را به دقت بخوانند و سپس به سؤالات مسابقه پاسخ داده و در انتها کلید «ارسال» را بزنند.

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم خاطر نشان کرد:حد اکثر مهلت شرکت در مسابقه، پایان روز هفدهم فروردین 99 است و ۸۰جایزه نفیس نقدی( پانصد هزار تومانی) به۸۰ برگزیده مسابقه در نظر گرفته شده است. برگزیدگان مسابقه نیز همزمان با روز نیمه شعبان 21 فروردین 99 در مسجد معرفی می شوند.

وی یکی از رویکردهای مسجدجامع غدیر خم را توسعه و ترویج امامت و ولایت برشمرد و افزود: واحد علمی فرهنگی مسجدجامع غدیرخم همواره با هدف ساماندهی، برنامه ریزی در جهت نشر«معارف قرآن» و «فرهنگ اهل بیت(ع)» و توسعه فعالیت های «فرهنگی»، «تبلیغی»، «آموزشی»، «تربیتی»فعالیت دارد و در بزرگداشت مناسبت های «اسلامی» و «انقلابی و ملی» با هفکری و تبادل نظر کارگزاران مسجدتلاش در اهتمام ویژه به این مناسبت ها دارد. اجرای مسابقات علمی فرهنگی در مسجد در سه سطح «محل و منطقه»، ««استان تهران»، مسابقات «بزرگ و سراسری» و همچنین دعوت از شخصیت های روحانی، اساتید حوزه و دانشگاه، کارشناسان مسایل و مباحث علوم «قرآنی و معارف اهل بیت(ع)»، «سیاسی»،«تربیتی و خانواده»، «فرهنگی واجتماعی» سخنرانان مجالس و محافل (مناسبت های «دینی»، «انقلابی» و «ملی») از رویکردهای فعالیتی این مسجد است.

برپایی محافل معنوی «انس با قرآن و عترت»، «کرسی تلاوت»، «یادواره شهدا»، «بصیرت سیاسی»، مباحث «تربیتی»، «خانواده و مشاوره»، «طب اسلامی و سُنّتی» همراه با «پرسش و پاسخ» و نیز «ایام الله» انقلاب اسلامی مانند «روز جهانی قدس»، «۲۲ بهمن»، «۱۳ آبان» بخشی از فعالیتهای مسجد جامع غدیر خم در طول سال است.

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غدیرخم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد در محله ضرابخانه واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای ۵۰۰ مترمربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار مترمربع به طور کلی تجدید بنا شد، که شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.

یادآور می‌شود؛ مسجد جامع غدیرخم در تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری (نگارستان هشتم) خیابان مسجد واقع است.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!