دانلود فیلم مستند سریک

دانلود فیلم مستند سریک با لینک مستقیم و کیفیت عالی

ژانرمستند، ورزشی
زبانفارسی
سال انتشار1397
کشور سازندهایران
کیفیت (ها)480p - 720p - 1080p - 1080hq - bluray
سایزمتفاوت در کیفیت های مختلف
مدت زمان80 دقیقه
کارگردانبهاره افشاری

بازیگران :

سردار آزمون

خلاصه داستان :

“سریک” قصه ی اسب قهرمانی است که شهرتش را مدیون صاحب سرشناسش (سردار آزمون) است. اما این همه واقعیت نیست چون اینجا ایران است و قهرمان چه انسان و چه حیوان برای بقایش باید بیرون از میدان بجنگد و…

معرفی فیلم مستند سریک

دانلود فیلم ایرانی سریک : “سریک” فیلمی مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی بهاره افشاری و نویسندگی علی شمس محصول سال 1396 می باشد.

مستند “سریک” نخستین تجربه بهاره افشاری به عنوان کارگردان می باشد که فیلمبرداری آن در مجموعه سوارکاری نوروز آباد آغاز و در زادگاه این بازیکن در گنبد و پاریس نیز ادامه پیدا کرده و پایان پذیرفت.

فیلم مستند “سریک” درباره ی اسب سردار آزمون است که به ابعادی از شخصیت سردار آزمون بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و علاقه و روابط عاطفی او با اسبش را به تصویر کشیده است.

سریک اسبی از نژاد خالص از نژاد “تروبرد” است که مختص کورس می باشد و بیشتر به خاطر استفاده از آن در مسابقات سوارکاری شناخته می شود. “تروبرد” نژادی خونگرم است که به جسارت، سرعت و چابکی مشهور است و همچنین جالب است بدانید که سریک در حال حاضر یکی از پرافتخار ترین اسب های ایرانی به حساب می آید.

(در انتهای این مطلب لینک دانلود فیلم مستند “سریک” را می توانید مشاهده نمایید.)

دانلود فیلم مستند سریکدانلود فیلم مستند سریک

نظر بهاره افشاری (کارگردان) در مورد مستند سریک

من بر این باورم که در جهان بعضی از کار ها شما را به سمت خودش فرا می‌خواند و مانند یک تکلیف در برهه ای، مکلف به انجام آن می شوید. کارگردانی برای من از آن دست کار ها بود. در طول سال هایی که در عرصه بازیگری، نقاشی و طراحی لباس فعالیت می‌کردم هیچ‌گاه حتی به این موضوع نمی اندیشیدم که روزی بر صندلی کارگردانی تکیه بزنم. اما در نهایت دغدغه هایم مرا به سمتی برد تا این ردا را به تن کنم. مدت ها بود که دغدغه هایم شکل یک مثلث را به خود گرفته بود و هر بار یکی از اضلاع مرا به سمت خودش می‌کشاند.

اولین ضلع آن مثلث موضوع قضاوت بود که می‌دیدم چطور خودم و جامعه پیرامونم با آن دست به گریبان هستند به همین جهت آن را در قالب یک نمایشگاه تجسمی با نام “دچار” ارائه دادم. ضلع دوم این مثلث قهرمان کشی بود. حس کردم تنها موضوعی که می تواند من را بر آن دارد که از جلوی دوربین به پشت دوربین بروم همین موضوع است و آخرین دغدغه از این سه ضلع هم سوتفاهم در روابط عاطفی که سعی می‌کنم آن را با شیوه دیگری به مخاطبانم ارائه دهم. سریک سرکش، برای ما مرز باریک بین قهرمانی و قهرمان‌کشی را، روایت می کند.

نظر سردار آزمون در مورد مستند سریک

مسنتد “سریک” درباره یک قهرمان صحبت می‌کند. قهرمانی که سعی می کنند مانع کارش شوند. محبوبیت در ایران باعث فشارهایی از همه طرف به شما می‌شود حتی اگر این محبوبیت برای یک اسب باشد. سریک، اسب من در تمام رقابت های ایران رکورد ها را شکست اما متاسفانه فدراسیون اسب سواری ایران پس از پیروزی های مداوم سریک اتهام هایی را متوجه اسب من از جمله دوپینگ کرد تا اثربخشی سریک در رقابت ها بیشتر نشود. سعی کردند به هر طریقی ما را شکست دهند اما سریکِ من پس از پنج ماه از تمامی اتهام ها تبرئه شد و به رقابت ها بازگشت. فکر می کنید چه اتفاقی رخ داد و سریک دوباره قهرمان شد، این ویژگی یک قهرمان است.

دانلود فیلم مستند سریکدانلود فیلم مستند سریک

حواشی مستند سریک

این مستند به دلیل بیلبورد هایی که شهرداری تهران در اختیار این مستند قرار داد در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

همچنین بهاره افشاری در روز تولدش از شهرداری پیشنهاد هدیه ی تبلیغات رایگان این فیلم را که معادل 6 میلیارد تومان بود، را دریافت کرد که پس از جنجال های فراوانی که برای این فیلم پیش آمد بهاره افشاری این پیشنهاد را رد کرد.

دانلود فیلم مستند سریکدانلود فیلم مستند سریک

عوامل تولید فیلم مستند سریک

کارگردان، تهیه کننده:: بهاره افشاری، نویسنده: علی شمس، مدیر تولید: حسن هندی، سرپرست تدوین: امیر حسین سیاح، مدیر فیلمبرداری: ایمان سرمستی، مسعود مسجدی آرانی، مجری طرح: حسن هندی، فیلمبردار: محسن نجفی، علی قلندریان، سینا کاظمی، مجتبی اعظم پور، داوود بازرگانی، منوچهر حمیدپور، صدابردار: میثم یاردیلو، احسان نوبخت، صداگذار: محمود موسوی نژاد، عکاس: میلاد پیامی، حسن هندی، سمیرا بختیاری، طراح گریم: مهیاد میمی، گوینده: سیامک انصاری

5 / 5 ( 3 votes )