توزیع بیش از 25 هزار ژل و محلول ضدعفونی در داروخانه‌های خراسان شمالی


توزیع بیش از  25 هزار ژل و محلول ضدعفونی در داروخانه‌های خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از شیوع کرونا، 25 هزار ژل و محلول ضد عفونی در ابعاد 50 تا 500 سی سی تامین و در داروخانه ها و بیمارستان ها، توزیع شد.

دکتر مریم فلاح افزود: بر این اساس ۲۱ هزار محلول ضد عفونی ۳۸۰ سی سی در ۲ مرحله در داروخانه های استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این معاونت اقدام به هماهنگی برنامه توزیع الکل و دستکش توسط شرکت های دارویی کرده است، افزود: هماهنگی تامین بیش از ۲ هزار لیتر محصولات ضد عفونی کننده، ﺗﺸﻮﻳﻖ ﺑﻴﺶ از ۱۵ ﺗﻮﻟﻴﺪی اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺎﺳﻚ ﺑﺮای ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از شیوع وﻳﺮوس ﻛﺮوﻧﺎ و ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻲ ﺑﺎ ﺧﻴﺮ ﺑﺠﻨﻮردی ﻣﻘﻴﻢ ﭼﻴﻦ ﺑﺮای ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺗﺠﻬﻴﺰات لازم از اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

وی ﻣﻌﺮﻓﻲ ﺷﺮﻛﺖ ﺗﻮزﻳﻊ اﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻏﺬا و داروی اﺳﺘﺎن آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﻏﺮﺑﻲ ﺑﺮای ﺗﺤﻮﻳﻞ دﺳﺘﻜﺶ ﻻﺗﻜﺲ، ﻛﺸﻒ و ﺿﺒﻂ ۱۹ ﻗﻠﻢ اﻗﻼم ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ و ﺿﺪ ﻋﻔﻮﻧﻲ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از ﻛﺮوﻧﺎ، ﻛﺸﻒ ۷۰ ﻋﺪد ﺿﺪﻋﻔﻮﻧﻲ ﻛﻨﻨﺪه ﺗﻘﻠﺒﻲ را از دیگر اقدامات اجرایی حوزه تجهیزات معاونت غذا و داروی استان برشمرد.

اهدای ۴۸ ماسک P۱۰۰ و ۴۸ عدد محافظ صورت توسط خیرین

مسوول مشارکت‌های مردمی خیرین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: خیرین همزمان با آغاز سال نو، ۴۸ ماسک P۱۰۰ و ۴۸ عدد محافظ (شیلد) صورت به بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد اهدا کردند.

دکتر حمید توکلی قوچانی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیاز به اقلام بهداشتی، کماکان نیازمند کمک خیرین و کمک های مردمی هستیم.

وی یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان، خیرین سلامت اقلام بهداشتی به ارزش حدود ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اهدا کرده اند.

آموزش بیش از ۸ هزار نفر برای مواجهه با استرس کرونا

کارشناس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از آموزش مدیریت استرس و اضطراب به هشت هزار و ۴۸۶ نفر در استان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا خبر داد.
شهین لنگری اظهار داشت: در این مدت ۴۳۵ نفر از کارکنان بهداشتی، ۲۶۲۶ نفر از عموم مردم و ۴۳۷ نفر از سفیران سلامت آموزش های مربوط به مدیریت استرس را، به صورت چهره به چهره دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵۷ نفر از پرسنل بهداشتی، ۳۸۰۲ نفر از عموم مردم و ۸۲۹ نفر از سفیران سلامت نیز این آموزش ها را به صورت گروهی دریافت کرده اند.

این روانشناس در ادامه تشریح فعالیت های انجام شده گروه سلامت روان در راستای شیوع ویروس کرونا، به برگزاری جلسه با کارشناسان بهزیستی و ارسال دستورالعمل های لازم (خودمراقبتی جسمی و روانی) جهت مراکز جمعی و شبانه روزی تحت پوشش و ارسال مطالب آموزشی مدیریت استرس کرونا به ادارات و سازمان ها اشاره کرد

فعالیت ۹ آزمایشگاه دولتی و ۲ آزمایشگاه غیر دولتی در تعطیلات نوروز

سرپرست مدیریت امور آزمایشگاه ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اعلام کرد: ۹ آزمایشگاه دولتی و ۲ آزمایشگاه غیر دولتی در تعطیلات نوروز فعالیت دارند.

دکتر سیدجواد هاشمی اظهار کرد: آزمایشگاه بیمارستان های امام حسن(ع) بجنورد و آیت الله هاشمی شیروان، در این مدت خدمات ریفرال کرونا فقط به بیماران بستری ارائه می دهند.

وی ادامه داد: سه آزمایشگاه بیمارستان های امام رضا(ع)، بنت الهدی و امام علی(ع) خدمات اورژانس ارائه داده و ۲ آزمایشگاه غیر دولتی درمانگاه جوادالائمه(ع) سپاه و امام سجاد(ع) در تمام ایام تعطیل خدمات اورژانسی و غیر اورژانسی ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه بیمارستان های پورسینا آشخانه، امام خمینی(ره) شیروان، شهدای فاروج و جودالائمه جاجرم در این ایام خدمات اورژانسی و غیر اورژانسی را ارائه می دهند.

هاشمی با اشاره به فعالیت ۹ آزمایشگاه خصوصی در ایام تعطیلات نوروز افزود:۷ آزمایشگاه خصوصی در بجنورد و ۲ آزمایشگاه خصوصی در شیروان در این ایام خدمات ارائه می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان