فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند


فرماندار:هموطنان ماسال را مقصد گردشگری خود انتخاب نکنند

رشت _ ایرنا _ فرماندار شهرستان ماسال با تبریک فرارسیدن سال جدید به تمامی هموطنان اظهار داشت: از هموطنان و هم استانی های عزیز میخواهم که شهرستان ماسال را به عنوان مقصدگردشگری خود تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا انتخاب نکنند.

وحید پورحضرت عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از حدود سه هفته پیش به محض اعلام اخطار از سوی دولت بلافاصله زودتر از تمام شهرستانهای استان گیلان ماسالی ها اقدام به تعطیلی تمام واحدهای هتلها و مهمانپذیر ها کردند.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر بالای ۹۹ درصد کل واحدهای خانه مسافرها خالی از مسافر بوده و تمام رزروها لغو و هزینه برگشت داده شده است .
فرماندار ماسال با اشاره به اینکه ۱۴ واحد هتل و مهمانپذیر و ۲۵۰ خانه مسافر مجاز و بیش از ۵۰۰ واحد غیر مجاز فعالیت می کردند اظهار داشت: ماسال در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر گردشگر داشته است .

وی اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش در اقامت سال گذشته حدود ۱۱۰۰ نفر جذب داشته است که امسال سهم آن صفر خواهد بود.
فرماندار ماسال با تقدیر از همکاری هتلداران و مهمان پذیها در مهار ویروس کرونا افزود: از نظر مشارکت از تمام شهرهای استان در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و این امر را مدیون مشارکت همه مردم و دهیار ها و بخشدارها و هتلداران و صاحبان خانه مسافر هستیم .
پورحضرت از بهره برداری ۱۲ هتل و هتل آپارتمان در سال جاری خبر داد و افزود : در سطح استان باتوجه به وسعت کم شهرستان رتبه هفتم در میزان ورود گردشگر را داریم .
وی در ادامه افزود: اطلاع رسانی های لازم در رسانه ها و کانالهای خبری برای عدم جذب مسافر در این ایام انجام شده است و بررسی و سرکشی های میدانی به صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام است .

پور حضرت افزود :بر اساس اقدامات ستاد مبارزه با کرونا با همکاری دادستان، پلیس اماکن نیروی انتظامی و میراث فرهنگی بویژه در ایام نوروز بخشداری ها و دهیار ها در طول این مدت آمار روستاها را اعلام نموده و کسانی که مبادرت به جذب مسافر کنند اخطار و تخلیه انجام می شود .
وی در ادامه تصریح کرد: خانه مسافرها از جذب مسافر خودداری کنند و کسانی که صاحب ویلا هستندبخشداری هاو دهیاری به آن ها اعلام کنند که حداقل از منزل برای کارهای غیر ضروری بیرون نروند و در سطح روستا ها از دور زدن و پیاده رفتن و مراودات با مردم منطقه پرهیز کنند.
فرماندار ماسال در ادامه از مردم خواست ورود مسافران از استان های حساس و ناقل ویروس همچون استان قم در منطقه خود را اطلاع دهند و اظهارداشت: حسب هماهنگی به عمل آمده ایستگاه تب سنجی و غربالگری در ورودی شهرستان با مشارکت هلال احمر،نیروی انتظامی و بهداشت و درمان شهرستان مستقر هستند .
وی اظهار داشت: شبکه بهداشت و ستاد مبارزه آمادگی کامل برای اجرای تست لازم را دارد و در صورت داشتن علائم قرنطینه شوند .
پورحضرت در ادامه افزود: از مردم شریف و با فرهنگ شهرستان ماسال میخواهم که در ایام نوروزی از هرگونه کار غیر ضروری دید و بازدید و حضور در مراسم و تجمعات پرهیزنموده و با در خانه ماندن به مسئولان و دست اندرکاران حوزه درمان کمک کرده و ضمن رعایت الزامات بهداشت فردی از شیوع این بیماری پیشگیری نمایند.

شهرستان ماسال با دارا بودن ۵۳ هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش