آزاد راه همت - کرج تا ساعاتی دیگر با حضور رییس جمهوری راه اندازی می شود


آزاد راه همت - کرج تا ساعاتی دیگر با حضور رییس جمهوری راه اندازی می شود

کرج - ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت : پروژه آزادراه شهید همت - کرج در استان البرز تا ساعاتی دیگر با حضور دکتر روحانی رییس جمهوری گشایش می یابد.

علی درویش پور سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت که پس از سال ها انتظار پروژه آزادراه شهید همت - کرج امروز و در آستانه سال ۹۹ به ایستگاه پایانی رسید.

وی افزود: در بهار راه سازی البرز بواسطه دستور رییس جمهوری، تلاش های مضاعفی برای این پروژه صورت گرفت که اکنون شاهد ثمرات آن هستیم.

وی ادامه داد: پیرو ماموریت های محوله دولت تدبیر و امید، استاندار البرز با اهتمام و عزم ویژه ای به گره گشایی و پیگیری موانع پیشرفت پروژه های موثر و بزرگ راه سازی استان پرداخت.

درویش پور گفت: بر این اساس با بسیج مسئولان استانی و ملی اکنون پس از افتتاح قطار برقی کرج - هشتگرد و منطقه یک آزادراه تهران - شمال، پس از سال ها انتظار، آزاد راه مهم ترافیکی همت - کرج به پایان رسید.

وی افزود: این پروژه به صورت ۶ خطه به طول ۱۴.۵ کیلومتر است و از گذشته حدود ۵ کیلومتر آن زیربار ترافیک رفته و باقی آن نیز اکنون تکمیل شده است.

بهره برداری از پروژه همت بار بزرگی از ترافیک ورودی البرز را کاهش داده و موجبات ترددی امن، سهل، آرام و همچنین کاهش سوخت و آلودگی هوا را فراهم می کند.

معاون استاندار البرز عنوان کرد: در این راستا، پروژه تقاطع غیرهمسطح قزلحصار نیز آماده بهره برداری است که با بازگشایی این مسیر، پس از سال ها انتظار مردم، بار بزرگی از ترافیک چندین منطقه مهرشهر کاهش یافته و سهولت در تردد را به ارمغان خواهد آورد.

بهره برداری از قطعه ۲ و ۳ آزادراه همت-کرج که برای انتقال ساکنان کرج به تهران و بالعکس اهمیت زیادی دارد که از سال ۸۸ روی زمین مانده بود.

بهره‌برداری از آن تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک فعلی تهران و استان البرز می‌گذارد.

حذف گلوگاه‌های ترافیکی استان البرز و کلیه محورهایی که از غرب کشور به ویژه استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و... وارد این استان می‌شوند با افتتاح این قطعه فراهم می شد.

با بهره‌برداری از این آزادراه ۳۵ درصد از بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان تهران و البرز به این آزادراه منتقل خواهد شد.

این پروژه در تابستان سال۹۷ به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده بود اما واحدهای مسکونی در مسیر به عنوان معارضین این پروژه ساخت آن را متوقف کرد و نهایتا با اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای رفع معارضین، ساخت پروژه ادامه یافت.

با توجه به تاثیر افتتاح آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از ۵ آزادراه مهم در ساماندهی ترافیک محور تهران- کرج ، تامین منابع و مصالح مورد نیاز این پروژه در اولویت‌ دولت قرار داشت و سرمایه‌گذار نیز با به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه را طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌برد.

این آزادراه تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران خواهیم بود.

طول مسیر پروژه ۱۴.٥کیلومتر با ۲۹ دستگاه پل تیپ با دهانه ۱۰۲ متر، ۸ دستگاه پل خاص با دهانه ۱۹۹ متر، ۲ دستگاه تونل با طول ۱۰۷۶ متر و هر تونل ۵۳۸ متر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا