ردبول قانونی بودن سیستم داکت ترمز مرسدس را زیر سوال برد


فرمول یک ایران – با شک و تردید هایی که ردبول نسبت به داکت ترمز مرسدس اعلام کرده است، بخشنامه فنی جدیدی دیروز معرفی شد که می تواند مرسدس را مجبور به تعویض داکت ترمز عقب خودروی W11 خودش کند. اگرچه که وکلای ردبول در حال بررسی قانونی بودن سیستم DAS مرسدس هستند، حال آنها به داکت ترمز عقب مرسدس نیز اعتراض کردند. سال پیش، فراری نیز قانونی بودن داکت ترمز...

فرمول یک ایران – با شک و تردید هایی که ردبول نسبت به داکت ترمز مرسدس اعلام کرده است، بخشنامه فنی جدیدی دیروز معرفی شد که می تواند مرسدس را مجبور به تعویض داکت ترمز عقب خودروی W11 خودش کند.

اگرچه که وکلای ردبول در حال بررسی قانونی بودن سیستم DAS مرسدس هستند، حال آنها به داکت ترمز عقب مرسدس نیز اعتراض کردند. سال پیش، فراری نیز قانونی بودن داکت ترمز مرسدس W10 را زیرسوال برده بود.

برای ورودی های مجرای ترمز یک منطقه تعیین شده وجود دارد. اما در مرسدس ، بالاتر از ورودی معمولی در کنار قسمت داخلی چرخ، یک ورودی مثلثی اضافی وجود دارد که بسیار بالاتر از قسمت تعیین شده بالا می رود.

این چیزی بود که فراری نیز در مورد آن سال گذشته سوالاتی را مطرح کرده بود اما فیا اعلام کرد که این سیستم قانونیست به این خاطر که مرسدس می تواند اثبات کند که ورودی مثلثی مجرایی برای ورود هوا به ترمز ها نیست.

در عوض، هوا را بین توپی اطراف ترمز و رینگ چرخ تغذیه می کرد تا بتواند رینگ چرخ را خنک کند و از این طریق دمای تایر را کنترل کند.
اما این بار ردبول درخواست خود را به گونه ای ارائه داده است که فیا را ترغیب به صدور بخشنامه فنی جدید (TD014 / 20) می‌کند و ممنوعیت کامل استفاده از شفت های هوا در هر ناحیه 160 میلی متر بالای خط مرکزی چرخ- صرف نظر از اینکه آیا این شفت هوا برای خنک کردن ترمزها ، رینگها یا لاستیکها مناسب باشد یا خیر. این مسئله حال شامل ورودی مثلثی مرسدس نیز خواهد شد و باید ببینیم که مرسدس چه تصمیمی در اینباره می گیرد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند