همه کرونایی‌ها بدحال نمی‌شوند/ سرایت کروناویروس تا 10 روز بعد از بهبودی هم محتمل است


همه کرونایی‌ها بدحال نمی‌شوند/ سرایت کروناویروس تا 10 روز بعد از بهبودی هم محتمل است

یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی ترس و وحشت بیش از حد از بیماری کرونا را غیرضروری خواند و گفت: مردم نباید بیش از حد از کروناویروس بترسند.

دکتر محبوبه دربان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره با بیان اینکه نگرانی مطرح شده در خصوص این بیماری به دلیل قدرت بالای انتقال و سرایت آن به دیگران است اظهار کرد: سرایت کروناویروس از یک فرد به فرد دیگر زیاد است و از همین رو مبتلایان باید با مراقبت بیشتر مانع از سرایت آن به دیگران شوند.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که همه افراد در مواجهه با یک مبتلا به کرونا، خود مبتلا شوند ادامه داد: ما در حال حاضر روزانه 6 –هفت بیمار کرونایی را پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می‌کنیم.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه همه مبتلایان به کرونا بدحال نمی‌شوند افزود: تعداد مبتلایانی که بدحال می‌شوند بسیار کم است.
وی پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری را مستلزم همکاری و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: کادر درمانی استان‌ها برای مقابله با این بیماری نیازمند کمک مردم هستند.

دکتر دربان از وجود دو نوع قرنطینه برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: یک قرنطینه، قرنطینه قبل از بیماری و درمان است و دیگری قرنطینه بعد از دوره درمان است.

وی با بیان اینکه در قرنطینه نوع اول افراد باید حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند، ضمن برحذرداشتن افراد از حضور در اماکن پرازدحام اضافه کرد: چنانچه نیازمند خرید و یا تهیه اقلامی هستید تنها یکی از افراد خانواده برای خرید در داخل شهر حضور یابد و بهتر است به هیچ عنوان خانوادگی از خانه خارج نشوید.

همه کرونایی‌ها بدحال نمی‌شوند/ سرایت کروناویروس تا 10 روز بعد از بهبودی هم محتمل است
این پزشک بیمارستان‌های سمنان از آسانسور، پله برقی‌ها، راه‌روهای عمومی و...به عنوان برخی از مناطق پرخطر نام برد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به بهار و تعطیلات ابتدایی سال توصیه اکید می‌کنیم که به هیچ عنوان سفر نکنید و تا عبور از شرایط فعلی در خانه بمانید.

وی با اشاره به وجود افراد غیربومی زیادی در استان های مختلف و از جمله سمنان گفت: سفر در این شرایط نه تنها ممکن است به ابتلای خود افراد بیانجامد بلکه ممکن است افراد با سفر به دیگر شهرها ، اقوام و فامیل خود را نیز مبتلا کنند.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه نوع دوم قرنطینه، به قرنطینه‌ای اطلاق می‌شود بعد از درمان به فرد مبتلا توصیه می‌شود اظهار کرد: مدت زمان قرنطینه دوم 10 روز است و ما به بیماران بهبود یافته توصیه می‌کنیم که حداقل برای 10 روز در منزل خود را قرنطینه کنند.

دکتر دربان با بیان اینکه بهبود یافتگان از کرونا در این دوره باید در یک اتاق جدا قرنطینه شوند ادامه داد: وسائل شخصی افراد باید کاملا جدا بوده و دیگر اعضای خانواده باید در این دوره با فرد بیمار ارتباط نداشته باشند چرا که ممکن است فرد بهبود یافته در این دوره 10 روزه نیز ویروس کرونا را انتشار و افراد را بیمار کند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان