راه‌اندازی سایت همراه اول در گود جگارگ خور و بیابانک 30 میلیارد ریال نیاز دارد


راه‌اندازی سایت همراه اول در  گود جگارگ  خور و بیابانک 30  میلیارد ریال نیاز دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی سایت همراه اول و آنتن‌دهی موبایل در منطقه گود جگارگ شهرستان خور و بیابانک 30 میلیارد ریال نیاز است.

جعفر مطلب‌زاده روز دوشنبه در حاشیه سفر به خور و بیابانک در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به صنعتی بودن و فعالیت بیش از ۱۰معدن سنگ در گود جگارگ، این منطقه از نقاط کور در آنتن دهی همراه اول و اینترنت است و تاکنون از سوی شهرستان و استان مکاتباتی را با وزارتخانه در این زمینه داشته‌ایم.

وی گفت: برای راه‌اندازی سایت همراه اول و اینترنت و تقویت پوشش آنتن‌دهی موبایل در منطقه گود جگارگ و روستای آبگرم ۲۰ کیلومتر فیبرنوری نیاز است که مطالعات اجرای طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مطلب‌زاده با اشاره با وضعیت اینترنت شهرستان خور و بیابانک گفت: هم‌اکنون شهرهای خور، جندق و فرخی و روستای چاه‌ملک دارای اینترنت نسل چهارم و روستاهای مهرجان، بیاضه و مصر دارای نسل سوم هستند.

وی ادامه داد: فناوری سایت همراه اول در روستای هفتومان به نسل دوم و سایت همراه اول شهرهای جندق و فرخی به نسل چهارم ارتقاء یافته که هزینه راه اندازی هر کدام بیش از ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اختصاص اینترنت رایگان به مدارس روستایی خور و بیابانک گفت: قرار شد این موضوع توسط بخشداری و آموزش و پرورش شهرستان دنبال شود تا برای هر کدام از این مدارس "ای دی اس ال" همراه با ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان ماهانه اختصاص یابد.

مرکز شهرستان خور و بیابانک در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !