:: بیروت - سخنان نخست وزیر لبنان درباره بحران مالی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir) از بیروت، نخست وزیر لبنان، ما برای حفاظت از سپرده‌های...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، نخست وزیر لبنان، ما برای حفاظت از سپرده‌های بانکی مردم تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در نشست خبری در کاخ نخست وزیری این کشور گفت: لبنان علاوه بر گردشگری، تجارت و خدمات بیشتر بر صنعت، کشاورزی، دانش و فناوری نیز تمرکز خواهد کرد و ما برای توسعه بخش بانکی خود تلاش خواهیم کرد.
حسان دیاب با اشاره به اینکه ما شروع به تهیه یک استراتژی ملی برای مقابله با فساد کردیم گفت: ما برای محافظت از سپرده‌ها در بخش بانکی بویژه سپرده گذاران کوچک که بیش از ۹۰ ٪ از کل حساب‌های بانکی را تشکیل می‌دهند، کار خواهیم کرد و در حال حاضر باید از تشدید بحران مالی جلوگیری کنیم.
نخست وزیر لبنان درباره حمایت از اقشار آسیب پذیر در بحران مالی این کشور خاطر نشان کرد، ما برای محافظت از فقیرترین طبقات جامعه شبکه ایمنی اجتماعی راه اندازی خواهیم کرد.
وی درباره توسعه و تغییر در نظام بانکی هم تصریح کرد، ما برای توسعه بخش بانکی خود تلاش می‌کنیم، اما به اقتصاد بانکی چهار برابر نیاز نداریم.
نخست وزیر لبنان درباره بازپرداخت بدهی مالی این کشور گفت: دولت به دنبال بازگرداندن بدهی‌های خود به روشی متناسب با منافع ملی، از طریق مذاکرات عادلانه با طلبکاران معتقد است.
حسان دیاب اضافه کرد ما بهای اشتباهات خط مشی‌های گذشته را می‌دهیم و این بدهی بیش از آن چیزی است که لبنان توان پرداخت آن را داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل