انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید جنسیس G80


قرار بود جنسیس نسل جدید سدان میان سایز G80 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند اما با لغو شدن برگزاری این نمایشگاه، برند لوکس هیوندای اعلام کرده است که این خودرو را رسماً اواخر همین ماه معرفی خواهد کرد. حال اما پیش از آن، جنسیس نخستین تصاویر رسمی از نسل جدید سدان لوکس خود را … The post انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید جنسیس G80 appeared first on...

قرار بود جنسیس نسل جدید سدان میان سایز G80 را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند اما با لغو شدن برگزاری این نمایشگاه، برند لوکس هیوندای اعلام کرده است که این خودرو را رسماً اواخر همین ماه معرفی خواهد کرد. حال اما پیش از آن، جنسیس نخستین تصاویر رسمی از نسل جدید سدان لوکس خود را منتشر کرده است. G80 مدل 2021 که طبق زبان طراحی جدید جنسیس شکل گرفته است، بسیار خیره‌کننده و فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید جنسیس G80

مثل کراس‌اوور GV80، نسل جدید این سدان میان سایز هم از جلوپنجرهٔ بزرگ تاج مانندی برخوردار است که توسط چراغ‌های چهارتایی احاطه شده‌اند یعنی ویژگی‌ای که به امضای طراحی جدید جنسیس تبدیل شده است. در پروفیل جانبی خودرو نیز کاپوتی کشیده، بدنه‌ای عضلانی و رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی جلب‌توجه می‌کنند. همچنین در اینجا خطی از گلگیر جلو آغاز شده و به زیبایی تا عقب ادامه یافته است. به گفتهٔ جنسیس، این طرح شیکی برای احیای ظرافت خودروهای کلاسیک گذشته است.

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید جنسیس G80

استایل پویا در قسمت‌های دیگر G80 هم قابل‌مشاهده است زیرا طراحان جنسیس سقف شیب‌دار کوپه مانندی را برای آن طراحی کرده‌اند که به‌مراتب اسپرت‌تر از نسل کنونی است و آئودی A7 را به یاد می‌آورد. طراحی عقب خودرو نیز بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسد زیرا درب صندوق به شکل نعل اسبی با شیب منفی طراحی شده و یک‌تریم کرومی با دکمهٔ باز کردن درب صندوق هم در لبهٔ آن کار شده است. چراغ‌های چهارتایی و سر اگزوزهای کرومی هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این قسمت هستند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی کابین نسل جدید G80 هم دنباله‌روی GV80 است. در اینجا صفحه‌نمایش عریض 14.5 اینچی که از روی داشبورد بیرون آمده به همراه صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان دورنگ با فرمی متمایز جلب‌توجه می‌کنند. در میانهٔ داشبورد دریچه‌های تهویهٔ باریکی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد در کل عرض داشبورد کشیده شده‌اند. زیر این دریچه‌ها هم تریم چوبی گسترده و کنترل‌های تکنولوژیک با نمایشگر دیجیتالی دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین G80 جدید هم می‌توان به شیفتر دندهٔ دوار، تریم فلزی و صندلی‌های چرمی پریمیوم با دوخت متمایز اشاره کرد.

انتشار اولین تصاویر رسمی از نسل جدید جنسیس G80

جنسیس فعلاً حرفی از مشخصات فنی نسل جدید G80 نزده اما تأیید کرده است که این ماشین روی پلت‌فرم کاملاً جدیدی ساخته شده و از پیشرانه‌ها و سیستم‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. بااین‌حال انتظار می‌رود نسل جدید این سدان لوکس در ویژگی‌های فنی اشتراکات زیادی با کراس‌اوور GV80 داشته باشد. این یعنی G80 جدید با دو پیشرانهٔ بنزینی شامل 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت و 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 370 اسب بخار قدرت ارائه خواهد شد. همچنین در برخی بازارها پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل با 274 اسب بخار قدرت هم برای آن قابل انتخاب خواهد بود.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | توافق مهم ایران و افغانستان بر سر آب از زبان سخنگوی وزارت خارجه