اقدامات مقابله باکرونا در مرز رازی خوی


اقدامات مقابله باکرونا در مرز رازی خوی

فرماندار خوی: 4 گروه بهداشتی بصورت شبانه روزی با استقرار در پایانه رازی ورود و خروج مسافران ایرانی را کنترل می کنند.

تکمیل می شود...
ترخیص نیمی از مبتلایان به بیماری کرونا از بیمارستانها
پژوهشگران ایرانی، تولید داروی کرونا را به مراحل نهایی رساندند.
اقدامات مقابله باکرونا در مرز رازی خوی
برای مقابله با کرونا گروه‌های بهداشتی با استقرار در پایانه رازی -کاپی کوی اقدامات بهداشتی را دراین مبدا ورودی به کشوراجرا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی، عابدی فرماندار خوی در بازدید از عملکرد این گروه‌ها گفت: ۴ گروه بهداشتی بصورت شبانه روزی با استقرار در پایانه رازی با اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ضمن کنترل ورود و خروج مسافران ایرانی و ترک اطلاع رسانی لازم در مورد ویروس کرونا را دراختیار مسافران قرار می دهند.
وی افزود: مسافران در بدو ورود از این مرز مورد تب سنجی قرار گرفته و لوازم بهداشتی لازم از جمله ماسک، دستکش دریافت میکنند
فرماندار خوی تصریح کرد: فعلا این مرز برای تردد اتباع ایرانی و ترک که قبل از شیوع ویروس کرونا در دو طرف باقیمانده بودند باز است.
سمنان
تولید روزانه ۱۰ تا ۵۰ هزار ماسک در ایوانکی
یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایوانکی با افزایش ظرفیت دستگاه‌ها و نوبت کاری، تولید ۱۰ تا ۵۰ هزار عدد ماسک یکبار مصرف در روز را برای تامین نیاز بازار آغاز کرد.
خسروی مدیر این واحد تولیدی گفت: به محض فراخوان وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش نیاز مردم به استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارگران و کارکنان این واحد تولیدی تصمیم گرفتند خط تولید را به بالاترین ظرفیت خود رسانده و با کار مداوم ۱۲ ساعته، در بخشی از این اقدام ملی سهیم باشند.
به گفته وی این واحد علاوه بر ماسک‌های یکبار مصرف کِش دار و بَند دار، اقلام پر مصرف بهداشتی بیمارستانی نظیر کلاه، روکش کفش و روکش آستین یکبار مصرف را نیز از مرحله تولید سفارشی و مقطعی خارج کرده و به صورت روزانه تولید می‌کند.
وی افزود: برای تمرکز توزیع و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده تمام تولیدات طبق بخشنامه ابلاغی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بصورت روزانه به هیات امنای زیر مجموعه این اداره کل تحویل می‌شود و هیچگونه فروش مستقیم انجام نمی‌شود.
اردبیل
برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس
تامین روزانه ۱۷ تن مواد ضدعفونی کننده در اردبیل
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: روزانه ۱۷تن مواد ضدعفونی کننده که مورد تایید آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی است توسط دو نفر از خیران عاقبت اندیش در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.
فرزاد قلندری در جلسه ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا اظهار کرد: این میزان مواد شوینده علاوه بر سهمیه استان تامین شده و به افزایش مقدار این مواد ضدعفونی کننده تلاش می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلی در عوامل نیروی انسانی برای گند زدایی معابر و اماکن سرپوشیده نداریم افزود: شهرداری ها، دستگاه‌های اجرایی و در کنار آن سپاه و ارتش همه پای کار هستند و برای رفاه حال شهروندان شبانه روزی تلاش می‌کنند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های لوجستیک سپاه و ارتش و نیروی انتظامی برای ضدعفونی کردن بازار، اماکن عمومی و سر پوشیده استفاده شده تا این ویروس بطور کامل ریشه کن شود.
وی با تاکید بر اینکه همه عملیات ضد عفونی و گندزدایی با محوریت و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام شود افزود: به منظور جلوگیری از موازی کاری مناطق و شهر‌ها زون بندی شده و مسوولیت تلاشگران در این عملیات مشخص شده است.
فرزاد قلندری ادامه داد: با خروج جو ناپایدار از استان که تا ظهر سه شنبه ادامه دارد ضدعفونی معابر و بازار مجددا از سر گرفته می‌شود.
معاون استاندار اردبیل تصریح کرد: تا نیمه دوم اسفندماه افزایش دمای هوا، تامین تجهیزات و امکانات لازم می‌تواند در تثبیت آمار ارایه شده کمک کند و امیدواریم از نیمه دوم اسفند ماه افراد تحت نظر بهبودی کامل یافته و انتشار ویروس سیر نزولی داشته باشد.
قلندری افزود: مردم از تجمع و مراجعه غیر ضروری در مکان‌های خرید و بازار اجتناب کنند و عوامل شهرداری‌ها در ضدعفونی معابر و وسایط نقلیه عمومی تلاش مضاعف داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: اردبیل جز استان‌های نخست بود که با این ویروس مقابله کرد که خوشبختانه هشدار‌ها و آموزش‌های لازم از رسانه‌های جمعی باعث شد که از انتشار آن پیشگیری نسبی شود.
وی همکاری مردم و ارگان‌ها را قابل تحسین و تقدیر دانست و افزود: همکاری و هماهنگی مردم با مسولان غیر قابل کتمان است که اعتماد به هشدار‌های مسوولان بهداشت و عمل به آموزش‌های اعمال شده در کنترل و پیشگیری ویروس کرونا کاملا مشهود است.
فرزاد قلندری تصریح کرد: در شهرستان‌ها فرمانداران و بخشداران هماهنگی لازم را برای گندزدایی و ضدعفونی محل‌های مختلف انجام می‌دهند.
وی در پایان از تلاش شبانه روزی پرسنل بیمارستان ها، شهرداری ها، مردم، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، بازاریان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تقدیر کرد.
کاشان
ترخیص ۸۸ بیمار مبتلا به کرونا از بیمارستان بهشتی
نماینده وزیر بهداشت در کاشان: ۸۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا از بیمارستان بهشتی کاشان مرخص شدند.
نماینده وزیر بهداشت در کاشان در گفتگو با خبر گزاری صدا و سیما گفت: در هفته گذشته این تعداد بیمار کرونایی از این بیمارستان مرخص شدند و هر روز بر تعداد بهبودیافتگان این بیماری افزوده می‌شود.
محمد توکلی همچنین از پرداخت بخشی از پرداختی‌های کادر درمانی بزودی خبرداد و گفت: با ارسال تجهیزات لازم از وزارت بهداشت، آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس هرچه سریعتر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه اندازی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نزدیک‌ترین شهر به استان‌های درگیر کرونا ویروس است برای جلوگیری از شیوع این بیماری الزامی است مقدمات میدانی گسترده و دقیقی در نظر گرفته شود.
نماینده وزیر بهداشت در کاشان با اشاره به تشکیل ستاد کنترل کرونا ویروس ویژه منطقه کاشان گفت: با همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان امکانات لازم برای ایجاد آزمایشگاه تشخیص کرونا در این واحد دانشگاهی فراهم شده است.
آبادان
ترخیص 99 بیمار تنفسی
99 بیمار حاد تنفسی از بیمارستانهای دانشکده علوم پزشکی آبادان مرخص شدند.
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در ارتباط تلفنی با برنامه بازتاب گفت: از مجموع 134 بیماری که به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای دانشکده علوم پزشکی آبادان بستری بودند تاکنون 99 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
دکتر شکرالله سلمان زاده با بیان اینکه هم اکنون 34 نفر در بیمارستان تحت مراقبت هستند افزود: تاکنون جواب تست کرونا ویروس 4 بیمار در دانشکده علوم پزشکی آبادان مثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: حال عمومی سه نفر از این افراد خوب ارزیابی شده اما یک نفر به کمک تجهیزات تنفسی مراقبت می شود.

همدان
راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته ویژه تست بیماران مشکوک به کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از راه اندازی آزمایشگاه پیشرفته برای تست بیماران مشکوک به کرونا خبر داد.
رشید حیدری مقدم گفت: نتیجه آزمایش بیش از 50فرد مشکوک به کرونا ویروز در همدان منفی بوده است.
اراک
جلوگیری از شیوع ویروس توسط پسماند
شهروندان پسماند‌هایی مانند ماسک، دستکش و دستمال را در کیسه پلاستیکی داخل سطل‌ها و مخزن‌های زباله قرار دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اقلام بهداشتی مانند ماسک‌ها و دستکش‌های استفاده شده باید به صورت بسته بندی و وکیوم شده در کیسه پلاستیکی داخل سطل‌ها و مخزن‌های زباله شهری تخلیه شوند.
قناتی افزود: خوشبختانه به صورت مرتب کل مخازن شهری شب‌ها ضدعفونی می‌شود، در این صورت انتشار آلودگی و ویروس بواسطه زباله‌هایی مانند ماسک و دستکش به حداقل می‌رسد و علاوه بر آن ماشین‌های حمل زباله هر شب پس از هر بار تخلیه در ایستگاه انتقال میانی بوسیله کلر گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.
وی با بیان اینکه این اقدامات باعث شده است انتقال و شیوع ویروس توسط پسماند نداشته باشیم، افزود: درخواست داریم که شهروندان موارد بهداشتی را رعایت کنند و پسماند‌هایی مانند ماسک، دستکش و دستمال را که ممکن است آلوده باشند، حتما وکیوم شده و راس ساعت ۲۱ در مخازن زباله شهری قرار دهند تا پرسنل سازمان بتوانند کار تخلیه و ضدعفونی را به درستی انجام دهند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: لازم است که حتما شهروندان در طول روز هیچ پسماندی را داخل مخازن انباشت نکنند و حتما ساعت ۲۱ این امر را انجام دهند چرا که اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند به نحو احسن می‌توان مشکلات را حل کرد.
قناتی با بیان اینکه اقدامات ضدعفونی با کمک کلر و آب ژاول انجام می‌شود که ترکیب آن یک لیتر آب ژاول در ۱۰ لیتر آب و یک گرم کلر در یک لیتر آب است، گفت: در کنار ضدعفونی مخازن، عملیات کلر زنی در ایستگاه میانی تخلیه کلرزنی انجام و عملیات ضدعفونی به صورت دقیق اجرایی می‌شود.

خراسان شمالی
توزیع رایگان دو هزار لیتر مواد ضدعفونی
دو هزار لیتر مواد ضدعفونی رایگان بین ادارات و کارخانه‌ها و نانوایی‌های خراسان شمالی توزیع شد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گفت: این اداره باتوزیع رایگان دو هزار لیتر مواد ضدعفونی در خراسان شمالی توجه ضرورت ضدعفونی کردن اماکن عمومی، دو هزار لیتر مواد ضدعفونی رایگان بین اداره‌ها، نانوایی‌ها، کارخانه‌ها توزیع کرد.
سعید پور آبادی با اشاره به تولید محلول و قرص ضدعفونی کننده توسط شرکت کلین این پلاس در شهرستان جاجرم افزود: این محلول بر پایه کلر ساخته شده و چندین برابر الکل، کارایی ضد عفونی کنندگی دارد.
وی میزان تولید این شرکت را دو هزار لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این محلول، برای ضدعفونی آب شرب، میوه و سبزی ها، گوشت مرغ، ماهی و همچنین سطوح استفاده خواهد شد.
وی افزود: این محلول پس از تولید تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت، فقط در خراسان شمالی توزیع می‌شود در صورت اشباع استان به استان‌های همجوار توزیع خواهد شد.
زنجان
برخورد قاطع با محتکران مواد شوینده و بهداشتی
رئیس کل دادگستری استان زنجان: با احتکار کنندگان مواد شوینده، بهداشتی و ماسک برخورد قاطع می‌شود
حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت نکات بهداشتی استفاده از تمام امکانات، ظرفیت‌ها و بسیج همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها در جهت کمک به مسئولین امر در دانشگاه علوم پزشکی استان، امری ضروری است.
وی افزود: به دادستان‌های تمامی حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده با احتکار کنندگان مواد شوینده و ماسک برخورد جدی کنند و اغماضی درکار نیست.
کرمانشاه
فعالیت ۷ واحد تولیدی مواد ضدعفونی و شوینده
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعالیت ۷ واحد تولیدی مواد ضدعفونی و شوینده در استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول تولید هستند.
دارابی افزود: تمهیدات لازم برای تولید با حداکثر ظرفیت این واحد‌های تولیدی اندیشیده فعالیت ۷ واحد تولیدی مواد ضدعفونی و شوینده در استان کرمانشاهشده که می‌توانند نیاز استان را در زمینه مواد شوینده دست و سطوح فراهم کنند.
وی مهم‌ترین مشکل و دغدغه این واحد‌های تولیدی را تامین الکل مورد نیاز عنوان کرد و اظهار داشت: بخش اعظمی از نیاز این واحد‌های تولیدی به الکل را معاونت غذا و دارو تامین کرده و مابقی آن نیز بزودی تامین خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: مشکل تامین ماسک مورد نیاز مردم نیز بر اساس هماهنگی با چند واحد تولیدی بزودی مرتفع خواهد شد و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
دارابی با بیان اینکه این سازمان ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص تامین مواد شوینده و ضدعفونی کننده دارد، گفت: مردم نگران تامین اقلام مربوط به مواد ضد عفونی کننده نباشند.
گیلان
کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در رشت و فومن
فرمانده انتظامی گیلان از کشف بیش از 190 هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار شده در رشت و فومن خبر داد.
فرمانده انتظامی گیلان امروز گفت : کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بازرسان تعزیرات حکومتی 194 هزار و 736 عدد لوازم بهداشتی احتکار شده را با حکم قضایی در بازرسی از 4 انبار در رشت و یک انبار در فومن کشف و ضبط کردند.
سردار عزیزاله ملکی افزود : این کالاها شامل 129 هزار جفت دستکش ، هزار و 224 عدد ماسک خارجی ، 57 هزار عدد پد الکلی و 7 هزار و 512 عدد محلول ضدعفونی کننده کشف شد.
وی گفت : کارشناسان ارزش کالاهای بهداشتی کشف شده را حدود 3 میلیارد ریال اعلام کردند.
فرمانده انتظامی گیلان : 4 متهم پس از دستگیری اعتراف کردند ، قصد داشتند این کالاها را با چند برابر قیمت به مردم بفروشند.
سردار عزیزاله ملکی با اشاره به برخورد بدون اغماض پلیس با احتکار کنندگان کالاهای بهداشتی ، از شهروندان خواست ، ضمن هوشیاری ، هرگونه مورد مشکوک به احتکار کالاهای بهداشتی را با سامانه 110 پلیس اطلاع دهند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ظاهر متفاوت احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟ +عکس